A VW-vezér nem ért a szoftver-manipulációhoz

VW America CEO Testifies At House Hearing On Emissions Cheating Scandal GettyImageRank3 Failure HORIZONTAL USA Washington DC LAW VOLKSWAGEN POLITICS PRESIDENT Photography GOVERNMENT Testimony Rayburn House Office Building Investigations Subcommittee 2015
WASHINGTON, DC - OCTOBER 08: Volkswagen Group of America President and CEO Michael Horn testifies before the House Energy and Commerce Committee's Oversight and Investigations Subcommittee in the Rayburn House Office Building on Capitol Hill October 8, 2015 in Washington, DC. Horn was questioned by members of Congress about the origins and details behind Volkswagen's emissions scandal, which the company said involved the rigging of engines in 11 million diesel cars around the world to beat emissions tests. Chip Somodevilla/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
A károsanyag-kibocsátási adatok meghamisítása néhány mérnök külön akciója volt Németországból, a vállalati vezetés mit sem tudott az évek óta zajló szoftveres manipulációról, mondta Michael Horn, a Volkswagen amerikai érdekeltségének elnök-vezérigazgatója a képviselőházi meghallgatásán.
Vágólapra másolva!

Volkswagen AG amerikai csoportjának ügyvezetője eskü aladt vallotta az energiaügyi és kereskedelmi bizottság előtt csütörtökön, hogy az emissziós adatok kikozmetikázását néhány németországi mérnök hajtotta végre - közölte a Bloomberg. Hornnak tudomása sem volt, hogy évekig 430 ezer dízel jármű mérési értékeit másították meg.

Vállalati amnézia

- hangsúlyozta az amerikai leány első embere, aki ezután bocsátanot kért az autógyár mérnökei nevében, hogy elvesztették a vásárlóik bizalmát. Horn emellett megígérte, hogy a Volkswagen-tulajdonosok kárát egytől-egyig megtérítik. A visszavásárlás helyett azonban szofverfrissítésre számíthatnak az amerikai autósok.

Volkswagen AG amerikai csoportjának ügyvezetője eskü alatt vallotta, hogy nem volt tudomása az emissziós értékek meghamisításáról. Forrás: AFP/Chip Somodevilla

Ég a lábuk alatt a talaj

A csütörtöki nap nemcsak a tengerentúlon, de Németországban is eseménydús volt a Volkswagennek. Több irodát és magánházat átkutattak Wolfsburgban, az autógyár telephelyén.

Az ügyészség nyomozói adathordozókat és dokumentumokat foglaltak le.

A razziában három nyomozó és közel 50 szövetségi rendőr vett részt, akik a károsanyag-kibocsátási csalás pontos menetéről és a szoftver manipulációban érintett dolgozókkal szemben gyűjtöttek bizonyítékokat.

Heinz-Jakob Neusser, VW fejlesztési részlegének igazgatója is belebukott a csalási botrányba. Forrás: AFP/Odd Andersen

Magasra nyúlnak a szálak

Rendre hullanak ki a csontvázak a szekrényből. Az Investor korábban beszámolt, a német közlekedésügyi minisztériumnál 2011 óta tudtak a szofver manipulációs megoldásról, mégsem tettek semmit évekig. Jürgen Resch, Deutsche Umwelthilfe (DUH), környezetvédő szervezet vezetője többször jelezte a minisztérium képviselői felé, hogy az autógyáraknak olyan technológia van a birtokukban, amellyel a laboros tesztelés során ki tudják iktatni a kibocsátott károsanyag szintjének mérését. Resch állítása szerint

a minisztérium a találkozók során elismerte, hogy tudnak a manipulációra alkalmas szoftverről.

A Die Welt mostani megkeresésére a szövetségi minisztérium visszautasította, hogy tudomásuk lett volna a lekapcsolási technikáról.

Befektetői büntetés

A csalási botrány kipattanását követően két nap leforgása alatt a német vállalat részvénye több mint 30 százalékos árfolyamesést szenvedett el. Szepetember 18-a óta eltelt három hétben 170 euróról egészen 105 euróig morzsolódott a tőzsdei árfolyam. A vállalati papírok azonban megjárták a 87 eurós mélységet is.

Volkswagen árfolyam Forrás: Investing.com

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!