A VW-vezér nem ért a szoftver-manipulációhoz
![VW America CEO Testifies At House Hearing On Emissions Cheating Scandal GettyImageRank3 Failure HORIZONTAL USA Washington DC LAW VOLKSWAGEN POLITICS PRESIDENT Photography GOVERNMENT Testimony Rayburn House Office Building Investigations Subcommittee 2015](https://cdn.origo.hu/2023/12/73vkcM9u3TIinOUg9TUmaJkPrTuSWjheScbeeun3k_0/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2YwYTBkYjA1OGJhNDRiNTBhNjg2NWIyM2E4ODBkOTIy.webp)
Volkswagen AG amerikai csoportjának ügyvezetője eskü aladt vallotta az energiaügyi és kereskedelmi bizottság előtt csütörtökön, hogy az emissziós adatok kikozmetikázását néhány németországi mérnök hajtotta végre - közölte a Bloomberg. Hornnak tudomása sem volt, hogy évekig 430 ezer dízel jármű mérési értékeit másították meg.
Nem vállalati döntés volt. Tudom, nehéz ezt elhinni."
- hangsúlyozta az amerikai leány első embere, aki ezután bocsátanot kért az autógyár mérnökei nevében, hogy elvesztették a vásárlóik bizalmát. Horn emellett megígérte, hogy a Volkswagen-tulajdonosok kárát egytől-egyig megtérítik. A visszavásárlás helyett azonban szofverfrissítésre számíthatnak az amerikai autósok.
A csütörtöki nap nemcsak a tengerentúlon, de Németországban is eseménydús volt a Volkswagennek. Több irodát és magánházat átkutattak Wolfsburgban, az autógyár telephelyén.
Az ügyészség nyomozói adathordozókat és dokumentumokat foglaltak le.
A razziában három nyomozó és közel 50 szövetségi rendőr vett részt, akik a károsanyag-kibocsátási csalás pontos menetéről és a szoftver manipulációban érintett dolgozókkal szemben gyűjtöttek bizonyítékokat.
Rendre hullanak ki a csontvázak a szekrényből. Az Investor korábban beszámolt, a német közlekedésügyi minisztériumnál 2011 óta tudtak a szofver manipulációs megoldásról, mégsem tettek semmit évekig. Jürgen Resch, Deutsche Umwelthilfe (DUH), környezetvédő szervezet vezetője többször jelezte a minisztérium képviselői felé, hogy az autógyáraknak olyan technológia van a birtokukban, amellyel a laboros tesztelés során ki tudják iktatni a kibocsátott károsanyag szintjének mérését. Resch állítása szerint
a minisztérium a találkozók során elismerte, hogy tudnak a manipulációra alkalmas szoftverről.
A Die Welt mostani megkeresésére a szövetségi minisztérium visszautasította, hogy tudomásuk lett volna a lekapcsolási technikáról.
A csalási botrány kipattanását követően két nap leforgása alatt a német vállalat részvénye több mint 30 százalékos árfolyamesést szenvedett el. Szepetember 18-a óta eltelt három hétben 170 euróról egészen 105 euróig morzsolódott a tőzsdei árfolyam. A vállalati papírok azonban megjárták a 87 eurós mélységet is.