A razziában három nyomozó és közel 50 szövetségi rendőr vett részt, akik a károsanyag-kibocsátási csalás pontos menetéről és a szoftver manipulációban érintett dolgozókkal szemben gyűjtöttek bizonyítékokat - közölte a Die Welt. "A konszern a nyomozáshoz szükséges iratokat a hatóság rendelkezésére bocsátotta" - kommentálta szűkszavúan a történteket a cég szóvívóje.
A Volkswagen-ügy szeptemberi kirobbanása óta a botrány egyre csak dagad, és újabb csontvázak hullanak ki a szekrényből. Az Investor korábban beszámolt arról, hogy a szofver manipulációs megoldásról 2011 óta tudtak a német közlekedésügyi minisztériumnál, de mégsem tettek semmit évekig. Jürgen Resch, Deutsche Umwelthilfe (DUH), környezetvédő szervezet vezetője többször jelezte a minisztérium képviselői felé, hogy az autógyáraknak olyan technológia van a birtokukban, amellyel a laboros tesztelés során ki tudják iktatni a kibocsátott károsanyag szintjének mérését. Resch állítása szerint
a minisztérium a találkozók során elismerte, hogy tudnak a manipulációra alkalmas szoftverről.
A Die Welt mostani megkeresésére a szövetségi minisztérium visszautasította, hogy tudomásuk lett volna a lekapcsolási technikáról.
A Credit Suisse elemzése szerint az adathamisítási botrány és annak tovagyűrűző hatásai akár 23-78 milliárd euró közötti költséget is okozhat a Volkswagen-konszernnek. Az összeg aszerint változik, hogy mennyire lesz mély a válság és milyen szcenárió mentén zajlik majd az ügy rendezése.
A legrosszabb esetben közel 24300 milliárd forint is lehet a dízel-ügy végszámlája.
Csak az arányok kedvéért: ez egy akkora összeg, mint Magyarország 10 havi költségvetése, valamint a hétszerese a Volkswagen-csoport 2014-es nettó nyereségének.