Házkutatást tartottak a Volkswagennél

Wolfsburg VW Volkswagen
The corporate logo of German car manufacturer Volkswagen AG pictured in front of a storage tower of Volkswagen's Autostadt (car city) in Wolfsburg, Germany, 25 September 2015. Volkswagen's supervisory board is currently deciding on the successor of Martin Winterkorn who resigned as CEO on 23 September. Photo: RAINER JENSEN/dpa
Vágólapra másolva!
Több irodát és magánházat átkutattak Wolfsburgban, a manipulált motorok miatt botrányba keveredett autógyár telephelyén. Az ügyészség nyomozói adathordozókat és dokumentumokat foglaltak le a csütörtöki akcióban.
Vágólapra másolva!

A razziában három nyomozó és közel 50 szövetségi rendőr vett részt, akik a károsanyag-kibocsátási csalás pontos menetéről és a szoftver manipulációban érintett dolgozókkal szemben gyűjtöttek bizonyítékokat - közölte a Die Welt. "A konszern a nyomozáshoz szükséges iratokat a hatóság rendelkezésére bocsátotta" - kommentálta szűkszavúan a történteket a cég szóvívóje.

Magasra nyúlnak a szálak

A Volkswagen-ügy szeptemberi kirobbanása óta a botrány egyre csak dagad, és újabb csontvázak hullanak ki a szekrényből. Az Investor korábban beszámolt arról, hogy a szofver manipulációs megoldásról 2011 óta tudtak a német közlekedésügyi minisztériumnál, de mégsem tettek semmit évekig. Jürgen Resch, Deutsche Umwelthilfe (DUH), környezetvédő szervezet vezetője többször jelezte a minisztérium képviselői felé, hogy az autógyáraknak olyan technológia van a birtokukban, amellyel a laboros tesztelés során ki tudják iktatni a kibocsátott károsanyag szintjének mérését. Resch állítása szerint

a minisztérium a találkozók során elismerte, hogy tudnak a manipulációra alkalmas szoftverről.

A Die Welt mostani megkeresésére a szövetségi minisztérium visszautasította, hogy tudomásuk lett volna a lekapcsolási technikáról.

Wolfsburg-i székhely Észak-Németországban Forrás: AFP/John Macdougall

Sokba kerül

A Credit Suisse elemzése szerint az adathamisítási botrány és annak tovagyűrűző hatásai akár 23-78 milliárd euró közötti költséget is okozhat a Volkswagen-konszernnek. Az összeg aszerint változik, hogy mennyire lesz mély a válság és milyen szcenárió mentén zajlik majd az ügy rendezése.

A legrosszabb esetben közel 24300 milliárd forint is lehet a dízel-ügy végszámlája.

Csak az arányok kedvéért: ez egy akkora összeg, mint Magyarország 10 havi költségvetése, valamint a hétszerese a Volkswagen-csoport 2014-es nettó nyereségének.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!