Jürgen Resch, a környezetvédő szervezet vezetője az elmúlt években több alkalommal is találkozott az illetékes minisztérium képviselőjével, hogy egyeztessen az ügyben. Az eszmecseréket állítása szerint dokumentummal is tudja igazolni – közölte a Die Welt német napilap. A szervezet vezetője kifogásolta, hogy
nagy eltérések tapasztalhatóak a labor- és a közúti károsanyag-kibocsátási tesztek között.
A DUH vezetője többször jelezte a minisztérium képviselői felé, hogy az autógyáraknak olyan technológia van a birtokukban, amellyel a laboros tesztelés során ki tudják iktatni a kibocsátott károsanyag szintjének mérését. Resch állítása szerint a minisztérium a találkozók során elismerte, hogy tudnak a manipulációra alkalmas szoftverről.
A környezetvédő egy 2011. február 10-én kiállított jegyzőkönyvvel próbálja bizonyítani az igazát. A szervezet a dokumentumban javasolta, amikor típusbizonyítványt adnak ki egyes új autókhoz,
próbálják elkerülni a mérési ciklus túl erős befolyásolási szerepét.
Magyarán ügyeljenek arra, hogy az autók ne ismerjék fel, hogy mérőpadon vannak. A négy évvel korábbi megbeszélés középpontjában épp a Volkswagen standard típusának, a Passat-nak a szén-dioxid kibocsátása állt.
A minisztérium tudatában van a problémának, amire az Európai Gazdasági és Szociális Bizottsággal karöltve egy munkacsoportot állított fel”
– idézi a német lap a szerv reakcióját. A Die Welt mostani megkeresésére a szövetségi minisztérium visszautasította, hogy tudomásuk lett volna a lekapcsolási technikáról.