A nagy láncok mellett kis és közepes üzletek is csatlakoznak a Black Friday akcióhoz. "A tavalyi után az idei is jó év a kiskereskedelemnek, ezért az üzletek valószínűleg szívesebben hívják fel magukra a figyelmet a karácsonyi vásárlási szezon elején ezzel a reklámfogással - mondta Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára az MTI-nek elmondta.
A Black Friday
A Black Friday csaknem ötven éve a hálaadást követő péntek elnevezése az Amerikai Egyesült Államokban. Ez a nap hagyományosan a karácsonyi bevásárlási szezon kezdete, amikor rendkívüli kedvezményekkel várják a vásárlókat a kereskedők. Magyarországon nagyjából öt éve jelentek meg a fekete péntkehez kapcsolódó akciók.Idén a Praktiker a biatorbágyi Premier Outlet is bekapcsolódik az akcióba. Az eMAG a tavalyinál is jóval erősebb forgalmat vár az idén Black Friday-től. A tavalyi akció során 95 ezer termék kelt el, egy nap alatt 1,2 millióan látogattak el az eMAG.hu oldalára, és 1,7 milliárd forint értékben vásároltak elsősorban játékokat, mobiltelefonokat és tableteket.
Az Extreme Digital múlt pénteki akciós napjára 1,3 millió ember volt kíváncsi, akik mintegy 80 ezer terméket vásároltak meg. Az oldalon olyan sokan akartak egyszerre vásárolni, hogy az érdeklődőknek kivételesen az interneten is sorba kellett állniuk. Fekete pénteken
a legjobban fogyó termék egy fémházas pendrive volt, de remekül fogytak a KIKA bútorai és lakásfelszerelési termékei is.
A vásárlók 40 százaléka újonnan regisztrált az e-kereskedő oldalára, és az érdeklődők 30 százaléka okoseszközről kereste fel a webáruházat. A fekete pénteken a legnagyobb eladási számai:
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) a fekete péntekkel kapcsolatban arra hívta fel a figyelmet, hogy az internetes kereskedelem népszerűvé válásával az elmúlt években a kezdeményezés fogyasztói panaszokat is generált. Tapasztalataik szerint sok kereskedő nem méri fel reálisan az ilyen kedvezményes napokon jelentkező érdeklődést, és
a tényleges árukészletét meghaladó rendelést rögzít, amelyet a későbbiekben nem, vagy csak jelentős késéssel tud teljesíteni.
Az NFH hangsúlyozta, minden vállalkozásnak tudatosan, előre megfontoltan kell felmérnie, hogy képes lesz-e egy ilyen akcióban a megfelelő mennyiség és minőség teljesítésre.