Már nem csak az új termékeket keresik a magyarok, 37 százalékuk gyakrabban vásárol használt árucikket, mint öt évvel korábban. Az elmúlt évtizedek technológiai vívmányai közül leginkább az okostelefonok változtatták meg az életünket. Ez az innováció majdnem minden második embert érint, hiszen az okostelefonok elterjedtsége hazánkban már meghaladta 39 százalékot.
Az egyik legérdekesebb trend a közösségi fogyasztás – a bérlés, a csere vagy éppen a használtcikkek – térhódítása. A magyarok 37 százaléka a korábbiaknál gyakrabban vásárol használt árucikket, 29 százalékuk pedig gyakrabban bocsátja áruba saját javait. Ez a trend pedig várhatóan erősödni fog, hiszen
már Magyarországon is egyre keresettebbek az online piacterek és a közösségi szolgáltatások.
Például egyre jelentősebb szerepet kap olyan közösségi szálláshely szolgáltató, amelynek segítségével olcsón és egyszerűen „költözhetünk be" helyiek ingatlanába egy nyaralás alkalmával. Létezik már magyar ötleten alapuló közösségi gasztroszolgáltató vállalkozás is, és egyre többen vannak azok is, akik szerényebb térítés fejében kölcsönveszik vagy kölcsönadják a ház körüli munkákra alkalmas gépeket.
A bérlésnél, a cserénél, illetve a megosztásnál, azaz a javak közös használatánál akárcsak a saját termékek eladásánál két fő szempont érvényesül. Az egyik, hogy
a felhasználó minél nagyobb megtakarítást érjen el,
másrészt nem akarja feleslegesen tárolni az alig vagy már nem használt eszközöket. Egyre többen gondolják azt, hogy ha valamire csak ritkán van vagy egyáltalán nincs szükségük, azt érdemesebb eladni vagy használatát megosztani másokkal. A Cetelem Körkép adatai szerint a magyarok 16 százaléka él a készülékek, szolgáltatások bérlésével.