A harmadik negyedévben tovább zuhant a milliárdos vállalkozó napilapjának értékesítése, írja a Menedzsment Fórum a Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség (MATESZ) adataira hivatkozva. Ezek szerint a harmadik negyedévben átlagosan valamivel több mint 25 ezer példányt értékesítettek a Magyar Nemzetből.
Mint írják, Simicska Lajos februári kirohanása igencsak megviselte a napilap értékesítését, bár már önmagában az Orbán–Simicska-vita is szerepet játszhat az eladások csökkenésében.
A harmadik negyedévben 11,2 százalékkal adtak el kevesebb Magyar Nemzetet, mint a másodikban, derült ki az Mfor.hu cikkéből. Ezt egy 13,4 százalékos második negyedéves, és egy 6,3 százalékos első negyedéves zsugorodás előzte meg. 2014 harmadik negyedévéhez képest, azaz
egy év alatt a vásárlói harmadát elbukta a Magyar Nemzet,
a friss auditált adat ugyanis 30,2 százalékkal kisebb.
A többi közéleti napilap példányszáma is jelentősen csökkent az elmúlt években, igaz, a Magyar Nemzet idei visszaesése nagyobb, mint a versenytársaké: a Népszabadság vásárlóinak 6,4 százalékát, míg a Népszava vásárlói 13,2 százalékát veszítette el egyetlen év alatt – előbbiből átlagosan 40 ezer, utóbbiból 12 ezer példányt értékesítettek a harmadik negyedévben.