Vendéglátást tanult, és a családi vállalkozásban dolgozott. Miért kezdett biztosításokkal foglalkozni?
Egy kedves barátom az MIC biztosítási alkusz cégnél dolgozott, és féléves unszolás után, pusztán kíváncsiságból elmentem egy kétnapos rendezvényükre. Azonnal megfogott.
Első körben nem is a biztosítás, hanem ahogyan elismerik a munkatársakat.
Ez nekem nagyon furcsa volt, és vonzó, hiszen egy családi vállalkozásban arra jut a legkevesebb idő, hogy elismerjük a másik munkáját. Mindig vonzottak a kihívások. Meg tudom-e azt csinálni, amit mások? Meg tudok-e felelni ezeknek az elvárásoknak, hogy biztosításértékesítésben én legyek a legjobb?
Amikor választani kellett, miért a bizonytalan egyéni vállalkozást választotta a biztos családi helyett?
Másfél éve voltam biztosításközvetítő, amikor dönteni kellett. Valójában nem volt min gondolkodnom, ezt akartam csinálni. Viszont nagyon jó ugródeszka volt a vendéglátós családi vállalkozás kapcsolatteremtés és kommunikáció szempontjából is. Az idő engem igazolt, amit most csinálok, azt viszont imádom.
Miért szereti?
Leginkább salesszel foglalkozom a nagyvállalati szegmensben. Legfőbb cél jobbá tenni az ügyfél biztosítási portfólióját. Új koncepciót bevinni egy szervezetbe. Olyasmit tenni, amit ma, a közel 500 céget számláló alkuszi piacon csak nagyon kevesen. A szakmaiság nálam alapkövetelmény, ez a legfontosabb. Komplex szolgáltatást nyújtunk.
Miért akart saját vállalkozást?
A biztosítási szakma csúcsa, hogy valakinek alkuszcége van. Szerettem biztosítási ügynök is lenni, az is nagyon szép időszak volt.
Az elképzelt jövőt azonban csak az tudja megvalósítani, akinek van saját alkuszcége.
Azért valamilyen külső tényező csak befolyásolta a döntést. Vagy egyik reggel úgy ébredt, hogy céget alapít?
Természetesen külső tényezők is közrejátszottak. Tulajdonosváltás miatt eljöttem a korábbi munkahelyemről, ahol már salesvezető voltam, mert úgy éreztem, hogy az új tulajdonosi szervezettel nem tudok majd jól együttműködni. Kerestem egy olyan alkuszcéget, ahol tulajdonostársként meg tudom valósítani az elképzeléseimet. Így lett 2010. május 26-án cégem.
A Keszthelyi Holding Zrt.
Keszthelyi Erik 2005. október 19-én lett egyéni vállalkozó, és kezdett biztosításokkal foglalkozni. Az Optimál-GB Kft. alkuszcégbe 2010. május 26-án vásárolt tulajdonrészt (öt társtulajdonossal), majd 2012. november 19 óta egyedüli tulajdonosa a társaságnak. A lakossági biztosításokkal foglalkozó Agenta Consulting Biztosításközvetítő Kft.-t 2014 szeptemberében vásárolta meg, idén pedig a kis- és középvállalkozásokra szakosodott Palladium Consulting Kft.-t vette meg. Az Optimal-GB az idei év elején Hungarikum Biztosítási Alkusz Kft.-re változtatta a nevét. A három cég az idén alapított Keszthelyi Holding Zrt. tulajdona.Később kivásárolta a tulajdonostársakat. Miért akart egyedüli tulajdonos lenni?
Alapvető elvárásom volt, hogy ugyanannyi tulajdonrésszel mindenki ugyanannyit is dolgozzon. Majd arra jutottunk a tulajdonostársakkal, hogy jobb nekünk külön utakon. Nagy terveim voltak. Egyedülálló a magyar biztosítási piacon az a fajta szegmentálás, amit mi csinálunk.
Amikor egyedüli tulajdonos lett, a nagyvállalatok irányába indult. Miért vette ezt a fordulatot? És mi lett azzal a 80 tanácsadóval, aki korábban önöknek dolgozott?
A tanácsadók nagy része másik alkuszcéghez ment. Nálunk nincs MLM rendszer. Minden tanácsadónk alvállalkozóként dolgozik a cégcsoportban. Azért fordultam a nagyvállalatok felé, mert ott láttam piaci rést, ahol jobbá lehet tenni a biztosítási szakmát. Vannak dolgok, amikről a régi nagy alkuszok nem mernek beszélni, mert tabutéma.
Mi tabutéma?
Azt hiszik, hogy nagyvállalatokkal foglalkozni mekkora jó dolog, az valami kiváltság, és biztos jövő. Valójában aki aláír egy alkuszi szerződést egy vállalattal, azt másnap felmondhatják. Ma a legkiszámíthatóbb és legjobban tervezhető piaci szegmens a lakosság, mert nincs akkora fluktuáció és jobban kötődnek az ügyfelek a tanácsadókhoz. Ezért is döntöttem az Agenta megvásárlása mellett.
Két nagy biztosítási multi is szerette volna megvásárolni az Agentát. Miért ön kapta?
Egy Keszthelyi Erik magánember és egy multi között két nagy különbség van: az egyik, hogy nekik sokkal több pénzük van, mint nekem, a másik, hogy én sokkal gyorsabban tudok döntést hozni. Gyorsan is döntöttem.
Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége
A Fivosz évente meghirdeti az Év fiatal vállalkozója pályázatot. A díjra 18 és 40 év közötti, saját vállalkozással bíró természetes személyek jelentkezhetnek, illetve jelölhetők. A Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége 2015-ben hetedik alkalommal hirdette meg az Országos Fiatal Vállalkozói Díjat. A díj a fiatal vállalkozói generáció jeles képviselőinek munkásságát ismeri el - azokat a vállalkozókat, akik fiatal koruk ellenére sikeresek a gazdasági életben, és jó példaként szolgálhatnak társaik számára.
A közelmúltban önt választotta a Fivosz az év fiatal vállalkozójának. Miért lett tagja a szövetségnek?
Pályakezdőként örültem volna, ha valaki iránymutatást, stratégiai tervet, jövőképet és kapcsolati tőkét tudott volna mögém tenni. Tetszik a szövetség munkája. Nekem elsősorban kapcsolati tőkét adott a Fivosz. Az év fiatal vállalkozója díjra pályázni kell, viszont hogy miért engem választottak a több száz jelentkező közül, azt csak az elnökség tudja.
Szakmailag mire a legbüszkébb?
Arra, hogy mi kezeljük a 24 Volán társaság biztosítását. Ez kiugró példa. Évente több mint 7 ezer e-mailt kapunk tőlük - bejelentések, káreset, zöldkártya, és még sorolhatnám - amivel ügyviteli feladatokat látunk el. A társaságoknak viszont csak hozzánk kell bejelenteniük mindent, mi visszük tovább és rendezzük a biztosítótársaságoknál.
Mi olyat tudott ajánlani, amit a másik 40 alkusz, akiket „kiütött", nem?
Hol normális az, hogy a buszok kötelező biztosítása szinte megyénként eltérő? Mi voltunk azok, akik le tudtunk rakni egy olyan koncepciót, hogy egységes legyen mindenhol a díjszabás. Nem én találtam fel a kanálban a mélyedést, évekkel ezelőtt próbálkoztak már ezzel alkuszok, csak az másfél milliárddal többe került volna. Mivel nem volt mögötte koncepció, nem jött nekik össze. Az lett a vége, hogy
összesen 300 millió forinttal lett olcsóbb a biztosításuk éves szinten.
Emellett felvetettem, hogy ne egy, hanem három évre szerezzük be a biztosításokat, mert az elmúlt időszakban folyamatosan csökkentették a kötelezők díját, és ez elindul felfelé, mert már nem lehet bírni. Ennek köszönhetően három évig ezek a kedvező díjak nem változnak. Rengeteget dolgoztunk rajta. Erre büszke vagyok, ez sikersztori.