Valószínűleg nagyon kevesen vannak olyanok, akik még sosem találkoztak a médiában a Victoria’s Secret divatshowjával, vagy ne hallottak volna az angyalokról. Ennek legfőbb oka egyrészt a szupersztár modellekben keresendő, de sokkal inkább abban, hogy miközben az átlagos divatbemutatók visszafogott és elegáns társasági események, mosoly nélküli modellekkel, addig a VS rendezvénye egy hatalmas karnevál. Emellett olyan eseményről van szó, amelyről a média minden szegmense hetekig beszél.
Az idén már huszadik alkalommal megrendezett showra november 10-én került sor, de csak kedden este kerül adásba a CBS-en. Az egész jelenség egyébként úgy van felépítve, hogy kiemelje a VS-t a többi versenytárs közül. A 2 millió dolláros „fantázia melltartó”, illetve a felvonultatott szupersztárok (a modelleken kívül is) arra utalnak, hogy itt messze nem csupán fehérneműkről, hanem összetett életérzésről van szó – ami ma már természetes a kapitalizmusban, csak a VS tálalása kiemelkedik az átlagból.
Az L Brands egyébként, amely többek között a VS és a Bath & Body Works márkák leányvállalata december elején arról számolt be, hogy a legalább egy éve üzemelő boltjainak havai árbevétele 6 százalékkal emelkedett. Eközben a november 28-án véget ért négy hét során összesen 1,2 milliárd dollárnyi bevételt könyvelhettek el év/év alapon.
A VS eladásait a fő üzletágnak számító fehérnemű eladások adják, illetve a Pink, amely a főiskolás nők és az egyetemi kampuszok egyfajta életmódmárkájaként van feltüntetve.
Ráadásul külön érdekesség, hogy
az USA-ban a hálaadás és a fekete péntek időszakainak egyik legjobban pörgő márkája a VS volt,
miközben nem is alkalmaztak különösebben agresszív marketingstratégiát.
A nagy kérdés tehát az, hogy mi áll a fogyasztói rajongás hátterében. Részben az, hogy tulajdonképpen nincs valódi, hozzá mérhető versenytársa a piacon. De ennél talán fontosabb az angyalok és a show jelentősége. Amellett ugyanis, hogy maga a bemutató is jelentős médiaesemény, a modellek is akkora sztárok, hogy a közösségi médiában több tízezer, ha nem milliós számú követőik vannak, akik többsége fiatal lány, akik a vásárlóerejüket könnyen fordítják olyan ruhadarabokra, melyeket a modelleken látnak a közösségi médiában – mondja Sam Aldenton, a WGSN trend-előrejelző és elemző vállalat munkatársa.
Ez pedig még akkor is igaz, ha a konkrét darabok valószínűleg elérhetetlenek a többség számára, de a lényeg maga az üzenet és az életérzés. Miután pedig a fiatalokban elérik az érzést, hogy azt a fehérneműt vagy fürdőruhát akarják viselni, mint az angyalok, az elérhető termékek sem megfizethetetlenek – teszi hozzá az elemző. Így lesz a Victoria’s Secret éves showja a marketingvilág egyik legizgalmasabb eseménye.