Az MNB fogyasztóvédelmi vizsgálata során az MKB Bank Zrt.-nél, az Aegon Magyarország Hitel Zrt.-nél és az UCB Ingatlanhitel Zrt.-nél állapított meg mulasztást – a három pénzintézet a jogszabályban meghatározott határidőn túl küldte meg az elszámolást.
Az MKB Bank Zrt., amely 9200 levelet egy nap, további 1796 értesítőt pedig hosszabb idejű késéssel postázott, 4 millió forint bírságot kapott, írja az MTI.
A pénzügyi elszámolás a törvényben rögzített határidőben lezajlott az MKB Banknál, az értesítők egy kis részének kiküldésében azonban egy előre nem látható technikai akadály okozott csúszást, közölte a bank sajtóosztálya. A hibát azóta elhárították, így a törvényi határidőt követő napokban minden érintett megkapta az elszámoló leveleket. A bank szerint az incidens nem érinti hátrányosan az ügyfeleket, az elszámolással összefüggő jogaik érvényesíthetőségét a késedelem nem befolyásolja.
Az elszámolási értesítőket 4610 fogyasztónak késve kiküldő UCB Ingatlanhitel Zrt.-vel szemben 2,5 millió forint bírságot rótt ki az MNB. Az Aegon Magyarország Hitel Zrt.-t – amely időben kiküldte az értesítőket, ám hibás vonalkód miatt 2984 levelét nem lehetett kézbesíteni – összességében 1 millió forintra bírságolták.
A pénzügyi intézményeknek a devizaalapú kölcsönöknél
az elszámolást 2015. március 1. és április 30. között kellett postára adniuk
a fogyasztók részére. A jogszabályban meghatározott határidő meghosszabbítására csak annak a pénzügyi intézménynek van lehetősége, amelynek a szerződési feltételek tisztességességének megállapítása iránt indított bírósági pere 2015. március 1-ig nem zárult le. Ebben az esetben ugyanis az elszámolás megküldésének határideje a per befejezésétől számított 60. nap, közölte az MNB.