A kormány nagyon örülne, ha többen használnák a 4-es metrót
![KÖZLEKEDÉSI ESZKÖZ metró SZEMÉLY utas utastér Budapest, 2014. március 28.
Utasok a 4-es metrón a megnyitás után 2014. március 28-án. A kelenföldi vasútállomás és a Keleti pályaudvar között épült vonalat délelőtt avatták fel.
MTI Fotó: Beliczay László](https://cdn.origo.hu/2023/12/du9ehfZGQ2784qRzzM4qgpixVydRjKo-c7xJeHTEhYE/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzllMmZlYjVmZGRkOTQ4Y2FhZTJlMGNlNWQzNzNiYTUy.webp)
Becsey Zsolt elmondta, hogy 2014 tavaszán körülbelül 100 ezres utasszámmal kezdett el működni a 4-es metró, amely év végére 160 ezerre nőtt. Szerinte ez az utasszám idén is tartható.
Az államtitkár közölte, hogy az év végén lezárják az ideiglenes működést a 4-es metrónál,
megszülethet a metró végleges működési engedélye,
ami több technikai pozitívummal jár majd. Erre példaként említette, hogy megszűnik a vezetői felügyelet a 4-es metró szerelvényein.
A tavaly március végén átadott 4-es metró költsége az eredeti tervekhez képest mintegy háromszorosára nőtt, de a 452 milliárd forintos keretösszegbe még belefér, hogy az átadás után több mint egy évvel is még pluszköltségek merülnek fel.