2015. júliusban az országos kiskereskedelmi üzlethálózat, valamint a csomagküldő és internetes kiskereskedelem forgalma folyó áron 839 milliárd forint volt, derül ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) jelentéséből. Az országos kiskereskedelmi forgalom 46 százaléka az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletekben, 35 százaléka a nem élelmiszer-kiskereskedelemben, 19 százaléka az üzemanyagtöltő állomások hálózatában realizálódott.
2015. júliusban az előző év azonos időszakához viszonyítva, naptárhatástól megtisztítva a kiskereskedelmi forgalom volumene 6,8 százalékkal nőtt. (Az első becslésben közölt júliusi adattól a második becslés adata –0,2 százalékponttal tér el.)
Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben a forgalom volumene 6,3 százalékkal emelkedett.
Az élelmiszer-kiskereskedelem 77 százalékát adó élelmiszer jellegű vegyes üzletek értékesítési volumene 6,6, az élelmiszer-, ital-, dohányáru-szaküzleteké 5,1 százalékkal nőtt.
A nem élelmiszer-kiskereskedelem forgalmának volumene 6,8 százalékkal emelkedett. Növekedtek az eladások az iparcikk jellegű vegyes- (15 százalék), a textil-, ruházati és lábbeli- (14 százalék), a használtcikk- (4,7 százalék), a könyv-, számítástechnika-, egyéb iparcikk- (3,8 százalék), a gyógyszer-, gyógyászatitermék- és illatszer- (2,4 százalék), valamint a bútor-, műszakicikk-üzletekben (1,2 százalék).
Az árucikkek széles körére kiterjedő csomagküldő és internetes kiskereskedelem volumene 34 százalékkal emelkedett, ezzel folytatódott az évek óta tartó bővülés.
Az üzemanyagtöltő állomások forgalma 8,3 százalékkal nőtt.
Az európai statisztikai rendszerben a kiskereskedelembe nem számító gépjármű- és járműalkatrész-üzletek eladásai 4,0 százalékkal csökkentek.
2015. január–júliusban az előző év azonos időszakához képest, naptárhatástól megtisztítva a kiskereskedelmi forgalom volumene 6,2 százalékkal emelkedett. Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben 3,8, a nem élelmiszer-kiskereskedelemben 8,3, az üzemanyag-kiskereskedelemben 8,7 százalékkal nőtt az értékesítés volumene.