Az eddigi 22 után további 15 városban terjeszkedne az Uber a kínai Szecsuan tartományban, amely az ország negyedik legnépesebb régiójának számít. A fuvarszolgáltató vállalat nemrég jelentette be, hogy a február 8-i kínai újév előtt még szeretnék meglépni a bővítést.
Kínában is tiltakoztak már a taxisok
Kínában sem zavarmentes persze az Uber működése. Az ázsiai államban törvény tiltja, hogy magánautóval mobilapplikáción keresztül vegyen fel valaki utasokat. S persze ez a régió sem mentes az egyéb attrociátosktól sem.A 485 ezer négyzetkilométeres területű, mintegy 80 millió lakosú Szecsuan már eddig is az Uber egyik kiemelkedő célpontja volt Kínában, ahol eddig országosan csak lassú növekedéssel tudta megvetni a lábát – írja a TechCrunch. A régió kiemelt jelentőségét mutatja, hogy a tartomány fővárosa, Csengtu a heti befejezett utazások alapján
a vállalat világszerte vezető városa.
Ráadásul mindezt az Uber megjelenése után mindösszesen 9 hónappal sikerült elérnie.
A jövő pedig további kecsegtető számokat rejthet, mivel a vállalat közlése szerint a régió második legnagyobb városának számító Mianyangban a novemberi induláskor negyvenszeres volt a volumen a csengtui kezdethez képest. Nem véletlen tehát, hogy az újév előtt az Uber további 15 várost szeretne teljesen lefedni Szecsuanban, amely egyébként a legnagyobb éves népességmozgást tudhatja magáénak a világon, mivel sok kínai tömegével érkezik ide haza az ünnepek idején.
Tágabb értelemben, a most bejelentett terjeszkedés
egy szélesebb kínai expanzió
fontos fázisa. Noha az Uber nem közölt pontos növekedési terveket, azt felfedték, hogy 2016 végére 100 kínai városra szeretnék növelni az elérhetőségüket.
Noha 12 hónap alatt elérni a száz várost, kétségkívül nagy teljesítmény lenne az Ubertől, még ekkor is erősen el lenne maradva a legnagyobb kínai versenytársnak számító Didi Kuaidi mögött. Ez utóbbi cég ugyanis már most is több mint 360 városban van jelen, és a tervek szerint még tovább folytatja a terjeszkedését.
Mindazonáltal az Uber egy további nagy húzással is készül Csengtuban. A vállalat ugyanis olyan
állomásokat épít majd ki a város csomópontjain,
melyek segítenek eligazodni azoknak is, akik kevésbé ismerik a terepet – az Uber egyébként az USA-ban is tesztel ilyen „felvevő pontokat”. A csengtui állomásokhoz ráadásul a legnagyobb térkép applikációt fejlesztő Baidu adja a térképeket, miután a vállalat a múltban stratégiai befektetőként lépett fel az Ubernél.