A tőkealap mindenekelőtt arra hívja fel a figyelmet, hogy természetesen lássa a világméretű potenciált a vállalkozásában, ugyanakkor egy növekedés előtt álló cégeknek érdemes reális célokat meghatározni az üzleti tervben.
Számolni a kockázatok miatt elmaradó eredményekkel és a piaci környezet folyamatos változásával,
valamint elsősorban a teljesíthető célkitűzések alapján meghatározni a növekedéshez szükséges tőkemennyiséget, illetve a megfelelő tőkebefektetőt.
Az üzleti terv és a cég mögött álló szakmai gárda mellett a befektetők az egyes ágazatok piacait is alaposan kielemzik. Figyelik az aktuális trendeket, az egyes szektorokban tevékenykedő és
frissen alapított cégek számát és eredményeit, a piacokon tapasztalható vevői igényeket,
és megpróbálják felmérni az elkövetkező időszak potenciálisan bővülő ágazatait. Egy tőkebefektető összegezte az amerikai startup szcéna elmúlt öt évének tőkebefektetési adatait, amely alapján elkészítette 16 startup szektor befektetői trendvonalait.
A big data, az oktatás, a piacterek és a szolgáltatott szoftverek (SaaS) területe kezd egyre népszerűbb célpiac lenni a tőkebefektetőknél. A divat és a digitális média, mint viszonylag új befektetési területek pedig várhatóan már növekedési fázisú tőkét is egyre inkább be tudnak fogadni.
A kockázati tőke 10 százalékánál is nagyobb arányt bevonó SaaS ágazata akár hosszú távon is stabilitást, illetve növekedést mutathat. Ugyanis a hagyományos szoftverek piacára érkező tőkének egyelőre csupán kevesebb mint a 2 százaléka bővíti ezt a szektort. Olyan cégek tartoznak ide, mint a CRM (ügyfélkapcsolat-kezelés) területén fejlesztő Salesforce.com, a web-alapú ügyviteli szoftverekkel foglalkozó NetSuite, de a LinkedInt is ide sorolják.
A magyarok közül például a LogMeIn vagy az immáron Bostonban székelő korábbi SZTA-befektetés, a Mobilengine.
Az online piacterek iránti megnövekedett kereslet elsősorban az Uber és az Airbnb kitörő globális sikerének köszönhető - olvasható a Széchenyi Tőkealap blogján.