A Tesco 2011 szeptemberében jelentette be, hogy elindítja a Vodafone-nal közösen tulajdonolt független mobilszolgáltatását.
Egy évvel a szolgáltatás elindulása után 70 ezer ügyfele volt
a Tesco és a Vodafone közös bizniszének. A cég virtuális mobilszolgáltatóként működik, saját hálózati infrastruktúrával nem rendelkezik, a szolgáltatásnyújtáshoz a Vodafone hálózatát bérli.
A két alapító - a Tesco és a Vodafone - 50-50 százalékban tulajdonolt vállalkozása valódi független, virtuális mobilszolgáltatóként (Mobile Virtual Network Operator – MVNO) működött.
A Tesco Mobile egészen 2014-ig aktívan közölt információkat a szolgáltatásáról. 14 sajtóközleményt adott ki, percdíjakról, akciókról és készülékakciókról.
2014 novembere után viszont már egyetlen közlemény sem jelent meg
a Tesco Mobile honlapján.
Akkor 2014-ben valami megszakadt. 2014-ben volt az eddig legrosszabb gazdasági éve a Tescónak. A Tesco 2014-ben rendkívül nehéz, könyvelési botrányokkal is súlyosbított pénzügyi évet hagyott maga mögött.
A 2014-es teljes pénzügyi évét évszázados történetének eddigi legrosszabb eredményével zárta:
a vállalat a vártnál sokkal nagyobb, 6,38 milliárd fontos (2700 milliárd forintos) adózás előtti veszteséget jelentett be.
Most hiába kérdeztük a Tescótól vagy a Vodafone-tól, hogy hány Tesco Mobile-os ügyfelük van, egyikük sem válaszolt rá. De azt sem tudjuk, hogy például a Lidl áruházakban kapható Blue Mobile-nak hány előfizetője van. Ezt ők is titkolják.
A Lidl annyit közölt az Origóval, hogy a Blue Mobile-ügyfelek száma dinamikusan nő. Négy éve vannak a piacon. Az egységes fix 33 forintos percdíjuk vonzó – írták. A Lidl-mobilok egyébként a Telekom hálózatát használják.
A Tesco az Origónak küldött levelében azt írta, a Tesco Mobile megszűnését „a változó piaci körülmények és a változó fogyasztói elvárások indokolták”.
A Tesco Mobile ügyfelei 2016. április 6-a után a Vodafone Magyarország ügyfelei lesznek. Az átvételről az érintett felhasználók személyre szóló, részletes tájékoztatást kapnak.
Az ügyfelek átadása április 6. és április 16. között valósul meg,
a hívásindítás és SMS-küldés az átmeneti időszakban is zavartalanul elérhető lesz – írta a Tesco.
A hang- és SMS-szolgáltatás használatához semmit nem kell tenni, viszont szükség van az internet-, az MMS- és a hangposta-beállítások frissítésére, amiről az ügyfelek SMS-ben kapnak tájékoztatást. A telefonszáma mindenkinek ugyanaz marad.
A tényleges szolgáltatóváltás közötti átmeneti időszakban technikai okokból
előfordulhat szolgáltatáskiesés az internet-, az MMS- vagy a hangposta-szolgáltatásokban
– írja a Tesco Mobile a honlapján.
A korábbi Tesco Mobile-felhasználókat a Vodafone különleges ajánlatokkal várja. Az ügyfelek kapnak pluszban 1 GB adatforgalmat, amit május 6-ig használhatnak fel, illetve háromszor 1000 forintos, belföldön, normál díjas irányba lebeszélhető keretet írnak jóvá az egyenlegükön.
A Tesco Mobile-ügyfelek számára április 6-tól a Vodafone változatlan percdíjakkal nyújtja a korábbi Kedvenc és Dupla tarifákat is – közölte a Tesco.
A Lidl nem gondolkodik a Blue Mobile megszüntetésén,
az Origónak azt írták, nemrég megújították az adatportfóliójukat, mivel az internetszolgáltatásaikat egyre többen veszik igénybe. A Lild a Blue Mobile négyéves szülinapján, vagyis ebben a hónapban, a legnépszerűbb adatdíjcsomagjuk adattartalmát háromszorosra emelték - közölte a Lidl.
A Tesco Mobile ügyfelei viszont jó, ha tudják, hogy a jogszabályok szerint a szolgáltatás igénybevételének feltételei egyoldalú szerződésmódosítással változnak, így
ha hátrányos változást tapasztalnak, akkor azonnali hatállyal felmondhatják a szerződésüket.