Az egyik kiemelt mutató, amely tragikusan teljesít, az úgy nevezett Baltic Dry Index, amely azt méri, hogy mekkora költséggel jár az olyan „száraz” nyersanyagok szállítása, mint a gabona vagy az acél. Az index novemberben először esett 500 pont alá, és azt követően is egyre csúszik lefelé – írja a Business Insider.
A helyzet súlyát mutatja, hogy 2015 augusztusában a mutató még 1222 ponton állt, és a 2013 végi 2330-as csúcspontja óta immáron 84 százalékot esett. Az indexet egyébként gyakran tekintik mérvadónak a világgazdaság egészére nézve is, valamint arra, hogyan teljesít a globális kereskedelem.
Minél alacsonyabb az index, annál inkább lassul a kereskedelem.
Ezzel együtt a Deutsche Bank elemzői azt hangsúlyozták, hogy immáron több teherszállító hajót selejteznek le, mint amennyit építenek. A banknál az alábbi tényezőkre hívták fel a figyelmet:
Mindez pedig azért különösen rossz hír, mert arra utal, hogy a hajótulajdonosok a távolabbi jövőre nézve is úgy látják, hogy gyenge marad a teherszállítás piaca, márpedig ők azok, akik általában igen jó előrejelzői a globális kereskedelemnek.