A Kering közlése szerint a vállalat negyedik negyedéves bevétele 16 százalékkal emelkedett, köszönhetően elsősorban a Gucci luxusmárka visszatérő népszerűségének – írja a Business Insider. A Gucci eladások a negyedik negyedévben 13 százalékkal nőttek. Ez pedig nem kis eredmény a Keringnek, mivel a cég nyereségének közel kétharmadát a Gucci adja.
Bár a Kering áll olyan márkák mögött is, mint a Bottega Veneta vagy az Yves Saint Laurent, mégis a Gucci jelentette a legnagyobb húzóerőt.
A vállalat jelentéséből az is kiderül, hogy a Kering 2015-ben
visszatért a növekedési pályára,
ahogy a közvetlenül üzemeltetett boltok eladási megugrottak a fejlett és feltörekvő piacokon egyaránt. Az év első felétől beinduló és a szaksajtó, illetve a vásárlók által is pozitívan fogadott „új kreatív elképzelés”, valamint a megújuló stratégia új lendületet és szilárd, ígéretes teljesítményt biztosított az év negyedik negyedévére – teszik hozzá.
Az év egészét nézve a Kering bevétele 15,4 százalékkal 11,5 milliárd euróra (12,8 milliárd dollár) emelkedett az előző évhez képest. Ez pedig
igen szép bravúrt jelent,
mivel a Kering márkái erősen támaszkodnak a hongkongi és makaói piacokra, ahol a gyenge körülmények hatással voltak a vállalatcsoportra.
Mindehhez hozzátartozik, hogy a kínai elnök által beindított nagyszabású korrupcióellenes kampány teljesen átalakította Kína virágzó luxuspiacát. A luxusjavak ugyanis sokkal nehezebben elérhetők immáron a növekvő kínai középosztály és az elit számára. A külső környezet tehát finoman szólva sem támogató.