A Deloitte legfrissebb, 2013-as adatokkal operáló jelentése szerint (Global Powers of Luxury Goods 2015 – Engaging the future luxury consumer)
a legnagyobbak TOP-10-es listájának növekedése a listán újoncnak számító két márkának volt köszönhető:
ugyanis az amerikai ruházati cikkeket gyártó, egyebek mellett a Tommy Hilfiger, IZOD márkáiról ismert PVH Corp 42, illetve a Hong-Kong-i Chow Tai Fook 34,8 százalékos bevételbővülést mutatott fel. (A Hong Kong-i gyökerekkel rendelkező Cheng Yu Tung család érdekeltségi körébe tartozó Chow Tai Fook érdekelt az ingatlanfejlesztés, a szállodaipar, a kaszinóüzemeltetés, szállítás, távközlés területén, ami mellett ékszeriparban képviselteti magát.)
Igaz, a listára most felkerült amerikai PVH a növekedését elsősorban annak köszönheti, hogy felvásárolta a Warnaco-t, amely a Calvin Klein termékek legnagyobb jogdíjasa. Ám ennek ellenére vitathatatlan, hogy a TOP-10 – és általában a szegmens –
növekedésének komoly hajtóerői vannak,
egyebek között a javuló fogyasztói bizalom, ami a nemzetközi aranyárak összeomlását követő „aranyláz" jelenség folyománya.
Az előző listán a 9. és a 10. helyet elfoglaló óriáiról ismert Rolex és a kozmetikai iparág egyik éllovasa a Shiseido kiesett a tíz legjobban teljesítők csoportjából. A többi nyolc pedig – a Swatch kivételével – 10 százalékot el nem érő növekedést mutatott fel.
A Delotte elemzése emlékeztet arra, hogy a 2011-13-as kétéves periódusban a legnagyobb 10 luxusipari cég, illetve a legnagyobb 100 vállalat eladásainak összetett éves növekedési üteme erőteljesebb – 10,2, illetve 9,8, százalék – volt.
Habár 2012-höz képest mind a két csoport nyereségessége romlott, a luxusipar tíz legnagyobb cégéé még mindig jobb volt, mint a teljes százas listán szereplőké (11,7, illetve 10,3 százalék). A TOP-10 közül hat kétszámjegyű nettó haszonkulcsot ért el.
Az elsősorban azonos márkanéven futó óriáiról ismert Swatch második éve vezeti a nyereségességi listát (22,8 százalék az előző év 22,8 százalék után). De
a szektor legnagyobb a tíz cége egyaránt nyereséges maradt.
Igaz a Kering csak 0,4 százalékkal javította előző évi számait. Ez utóbbinak azonban az elsődleges oka a Groupe Fnac és a Redcats megszűntetéséből eredő veszteség, illetve az eszközök utáni értékvesztés volt. (A francia sport és életmódtermékeket gyártó Kering birtokolja egyebek mellett az Alexander McQueen, Balenciaga, Brioni, Gucci, Puma, Volcom márkákat.)
A TOP-10-es listán szereplő cégek közül három (LVMH Moët Hennessy-Louis Vuitton, Compagnie Financiere Richemont, Chow Tai Fook) olyan luxusipari konglomerátum, amely többfajta luxusipari kategóriában is jelen van, s többféle luxusmárka birtokosa. Két cég (The Estée Lauder és a L'Oréal Luxe) a listán a kozmetikai és az illatszeripart képviseli, kettő pedig az ékszerek és az órák világában kínál luxusmárkákat. Két cég (Kering és a Ralph Lauren Corporation) a ruházatban van otthon, s van egy – a Luxottica –, amely kiegészítőkkel foglalkozik.
Az első három – a LVMH, a Richemont és az Estée Lauder – megtartotta előző évi helyezését. Az LVMH több mint 30 luxusmárka tulajdonosa, és több mint 60 presztízsmárka tartozik a portfoliójába (közte olyanok, mint a bor és röviditalok, a kereskedelem és a média).
A cikk megjelenését a Hungaria Pezsgőpincészet Kft. támotatja.