Képzelje el, hogy a strandon sütteti a hasát, a teste teljesen felhevült, ön előtt a hűs tenger.
Bemenne a vízbe, de fél a parton hagyni a 200 ezres telefonját, a pénztárját (amiben a gyenge forint miatt horroráron váltott euró lapul), a karácsonyra kapott könyvolvasóját és a nyaralás alatt vásárolt hamis Gucci órát, ami úgysem bírja a vizet.
Ilyenkor jönnek a különböző praktikák, amikkel megóvhatjuk értékeinket.
Családdal még könnyű dolgunk van, hiszen valaki mindig kint maradhat vigyázni az értékeinkre. Ekkor viszont le kell mondanunk a képeslapszerű élményekről.
Még mielőtt lelőnénk a magyar cég ötletét, amelyik megoldást talált erre a problémára, nézzük meg, hogy mit tanácsolnak a különböző praktikákat gyűjtő internetes oldalak.
Melyik parti szarka nyúlna hozzá egy piszkos alsóhoz? A netes tanácsok legjobbja szerint érdemes fehér bokszerrel készülni, amit bekenhetünk egy kiskanálnyi Nutellával a megfelelő helyeken. Egy XXXL-es méretű alatt már sok minden elfér. Hátránya, hogy használatával a zsebeseken kívül mindenki mást is elüldözhetünk.
Tovább keresve az interneten még találhatunk olyan kevésbé hasznos tippeket, mint hogy ne vigyük le az értékeinket egyáltalán. Fizessünk egy értékmegőrzőért, vagy adjuk le a bárban a cuccainkat, miután rendeltünk egy kisebb vagyonba kerülő koktélt.
Vannak még különböző elásható széfek és kézi értékmegőrzők a neten ugyanennek a problémának a megoldására. De a CeBIT-en látott érdeklődést elnézve kevesen találkoztak még olyan megoldással, mint a Beachegg tojása.
A CeBIT-re is több magyar vállalkozás érdekezett az InnoTrade programjának köszönhetően. Az egyik a Beachegg, amit elsőként meglátogattunk.
Az InnoTrade programmal a Magyar Nemzeti Kereskedőház próbálja folyamatosan lehetőségekhez juttatni a startupokat. Olyan cégek mehetnek így ki világrendezvényekre, amelyeknek már van prototípusuk, és hajlandóak némi pénzt is áldozni a lehetőségért, a megjelenésért cserébe. A világ nagyobb eseményeire így töredék áron kijuthatnak, gyakorlatilag csak a repülőjegyüket és a helyszíni költésüket kell kigazdálkodniuk.
Ez még hangosabb lesz”
– mondta Szekeres Géza, a Beachegg-csapat tagja az egyik érdeklődőnek a kiállításon.
Épp azt mutatta meg, hogy milyen lesz, amikor megpróbálja majd valaki ellopni a széfjüket a partról. Az eszköz nem csak pittyeg, de egyből egy üzenetet és jelzést is küld a gazdájának. Egy Bluetooth-karperec kezd el rezegni a karunkon, ha valaki mozgatja a tojásról mintázott széfet.
Ha ezek után is elfutnának az értékeinkkel, akkor a széfbe épített GPS és SIM segítségével bármikor megtalálhatjuk a széfet. Különböző technológiák segítségével akár méterre pontosan tudhatjuk, hogy merre jár a tolvaj.
Akárhogy is keresnénk a tojást a boltokban, még csak két prototípus létezik. Nemsokára elindul a gyártás, de elsősorban szállodákat céloz meg a cég. Szeretnék, ha a termékük több nyaralóhelyen elérhető lenne, és csak bérelnék a strandolni vágyók.
„Akkora az érdeklődés, hogy nem tudjuk lekezelni” – ezt már a csapat másik tagja, Borissza Kitti mondta nekünk. Azt is elmesélte, hogy nemsokára indulhat a Kickstarter-kampányuk is, ahol az alapmodellt körülbelül 250 euróért lehet majd megvenni. Ehhez jönnek majd a különböző kiegészítők. Lehet majd jachtra szerelhető dokkolót, kocsiba szerelhető rögzítőt is kapni, így rengetegféle módon tudják majd használni a széfjüket a vásárlók.
Az Origo egész héten a CeBIT-en van, és tudósít a kiállítás legérdekesebb előadásairól és bemutatott termékeiről.