A felmérés hét kiemelt iparágban vizsgálja meg a hazai piaci állapotokat.
A hosszú távú autómegosztás két ma legismertebb szereplője a BlaBlaCar és az Oszkár telekocsi szolgáltatás, ez utóbbinak pillanatnyilag körülbelül 200 ezer felhasználója van. A rövid távú szolgáltatók közül megemlíthető az Avalon CareSharing, illetve a szintén magyar, hosszú távú közösségi autóbérléssel foglalkozó, 6 ezer visszatérő ügyféllel rendelkező Yes Autorent szolgáltatás. Utóbbi esetén az autókat magánszemélyek adják bérbe, és a bevételen osztoznak a közvetítő platform üzemeltetőjével.
Érdekesség, hogy a Budapesti Közlekedési Központ is dolgozik egy közösségi autómegosztó rendszeren, illetve
idén nyáron tervezi a piacralépést a SharingCar.
Említést érdemel a kerékpárkölcsönzés: a MOL Bubi közösségi b2c kerékpárbérlés kerékpárjai, felhasználói és előfizetői száma folyamatosan emelkedik.
Magyarországon becslések szerint ma körülbelül 7000 lakástulajdonos vagy –bérlő regisztrált az Airbnbre. A PwC szerint 2014-ben
150 ezer vendég jutott így szálláshoz hazánkban.
Kisebb a piaca a couchsurfing szolgáltatásnak, amely csak fekvőhelyet kölcsönöz, viszont ez a szerviz már 2010-ben is működött.
A körülbelül 60 ezer tételt tartalmazó Rukkola abban különbözik az ingyen könyvtártól, hogy aki igényt tart egy kötetre, annak fel is kell kínálnia egyet a sajátjai közül. A Piqniq annak hasznos, aki túlszámolta magát a főzésnél, a Yummberrel azonban be lehet kéredzkedni más konyhájába. A Miutcánk a szomszédi kapcsolatokat szervezi, a paletta nagyon széles a kölcsönkért fúrógéptől a közös túrán át a felajánlott villanyszerelésig. Mindezt fókuszban a környékkel, ezzel
automatikusan erősítik sőt építik a helyi közösségeket is.
Januárban startolt el a Netflix Magyarországon. Ezt a CES-en jelentették be a gigantikus bővülést, hazánk száznál több ország között az egyik. A Finder szerint nálunk 171 tévésorozatot és 548 mozifilmet lehet megnézni a platformon. Ami az egyesült államokbeli kínálat 14,8, illetve 12 százaléka.
Szinkron és felirat még nincs,
de a megnézhető tartalom havonta, kéthavonta bővül. Viszont van már itthon Spotify, Deezer és Apple Music. Az első kettőhöz bizonyos csomagjaiban prémium előfizetést kínál a Telekom, illetve a Telenor.
A Kickstarterre és az Indiegogóra nem lehet Magyarországról regisztrálni, az erre elszánt hazai startupperek az Egyesült Királyságban vagy az Egyesült Államokban kérik meg hozzá az ismerőseiket.
Van nálunk is kistestvére a közösségi gyűjtésnek,
bár a Creative Selectoron sokkal kisebb összegekben zajlik a támogató elővásárlás. Van azonban közel 40 ezer ügyfele a MagNet Banknak, ők határozzák meg, milyen célra használja fel a betéteiken elhelyezett összeget a pénzintézet, a számlavezetési díjat pedig ők határozzák meg, becsületkasszás alapon működik. Azt is az ügyfelek döntik el, a bank melyik civil szervezetnek kínálja fel a nyeresége 10 százalékát.
Ebben az iparágban Magyarország szinte a nemzetközi élvonalba tartozik. A magyar kiserőmű piac legnagyobb szereplője a 143 MW beépített kapacitással rendelkező, 34 gázmotoros kiserőművet összefogó VPP virtuális erőmű, amely 2011 óta a hazai rendszerszintű szabályozásban is részt vesz.
Közösségi naperőművek tekintetében ennél kedvezőtlenebb a helyzet.
Bár több energiaszolgáltató cég vezetett be az elmúlt években decentralizált energiatermelést, köztük napelem telepítéseket támogató megoldásokat (pl. az ELMŰ enHome vagy az E.ON Solar szolgáltatáscsomagja). Közösségi napelempark egyelőre nincs nálunk.
Az emberi erőforrásszektorban is több hazai példa működik. A már említett Miutcánk szakértelmet vagy szabadidőt is közvetít, a Polyglot klub a
nyelvtanulást támogató idegennyelvű rendezvényeket szervez.
A Hashtagcharity oldalán pedig ki-ki felajánlhatja azt, amihez ért.