Telekommunikációs szokásait, döntéseit kívánta feltérképezni, mélyebben megérteni a BellResearch kutatása, amelyet az Invitel megbízásából készített a hazai kisvállalkozások körében. A felmérésben arra is rákérdeztek, milyen szolgáltatásokat tartanak a legfontosabbnak. A válaszok alapján
az internet a kapcsolattartás és információáramlás elsődleges csatornája.
Kiemelték, hogy számos szektorban szinte kikerülhetetlen az internet. Ugyanis bizonyos kötelező adatszolgáltatások azon keresztül történnek. Mindemellett hatékonyabban, gyorsabban látják el az adminisztratív munkafolyamatokat a megkérdezettek, és a dokumentálhatóságot is egyszerűbbnek ítélik.
Ma már alapvető elvárás a cégekkel szemben, hogy a legfőbb információk fellelhetők legyenek róluk a világhálón. Kezdve a cég fő profiljától a termékeket, szolgáltatásokat népszerűsítő akciókon át a kapcsolattartási adatokig. Az internet segítségével tehát egyszerűen megtalálhatják a vállalatot a potenciális ügyfelek, ezért is hasznos, ha egy vállalkozás saját domainnévvel rendelkező honlappal és céges e-mail címekkel rendelkezik.
A kisebb hazai cégeknek azonban mindössze 44 százaléka rendelkezik weboldallal.
Ahhoz azonban, hogy a kisvállalatok könnyebben megláthassák üzleti lehetőségeiket, maguknak is jól láthatóvá kell váljanak leendő ügyfélkörük számára.