Az adósságokat felhalmozó és hátrahagyó cégekről sokat olvashatunk, és a társadalom döntő többsége elítéli őket. Bár Magyarországon jelentős mértékű a lánctartozás, a késő és ki nem fizetett számlák döntő többsége nem ezekből táplálkozik.
A lakossági adósságok tekintetében már megosztottabb a közvélemény, hiszen a közüzemi szolgáltatók, bankok vagy telekommunikációs előfizetések ki nem fizetése sokak számára megélhetési kérdés – és mint ilyen, sokan gondolják úgy, hogy rugalmasabbnak kell lenni kezelésükkor.
Ez a kérdés messzire vezet, hiszen – amennyiben a ki nem fizetett számlák veszélyeztetik a cégek működését – a szolgáltatók akár csődbe is mehetnek. Ilyenkor
tömegesen szűnhetnek meg munkahelyek, és a lánctartozás jelentősen hathat a többi gazdasági szereplőre.
„Egy nemrégiben elvégzett felmérés szerint, a megkérdezett cégek 72 százaléka látja úgy, hogy a késve fizetés komolyan akadályozza vállalkozása fejlődését" – emeli ki Felfalusi Péter, a Magyar Követeléskezelők és Üzleti Információt Szolgáltatók Szövetségének (MAKISZ) elnöke.