Az Európai Uniós statisztikák szerint 2015-ben az internetes felhasználók körében az online vásárlók aránya elérte a 65 százalékot.
Jelenleg a magyar felhasználók 47 százaléka vásárol rendszeresen a neten.
Bár a virtuális vásárlási toplista élére a ruházati és sporttermékek, utazás, szállásfoglalás, háztartási és számítástechnikai eszközök kerültek, a tendencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások körében is terjed. A Concorde Alapkezelő szerint figyelemre méltó, hogy
az európai internetezők közül minden kilencedik felhasználó pénzügyi terméket, banki, biztosítói szolgáltatást is rendszeresen vásárol a weben,
ahol a kínálat folyamatosan bővül olyan online pénzügyi szolgáltatásokkal, amelyekre a kereslet az offline térben már régóta jelentős.
A távolabbi jövőben az okostelefonok lesznek a bankok legfőbb csatornái. Bár a digitalizáció következtében a bankfiókok iránti kereslet egyértelműen visszaesett, várhatóan e csatorna sem tűnik el teljesen. Az alapkezelő szerint ugyanakkor a komplexebb, nagy értékű tranzakciókhoz kapcsolódó tanácsadás, mint egy hitelfelvétel vagy a vagyonkezelés terén továbbra is fontos a személyes kapcsolat, és ez a jövőben is így marad.