Azért jó a bevállalós középkorú pasi a háznál, mert ő a tipikus magyar vállalkozó

Kreatív vagy hasznos holmira vágyik? Ezeknek minden férfi örülni fog!
fiatal, szexi, divatos, üzletember
Vágólapra másolva!
Kapaszkodjon meg: mértékegység született a vállalkozóra. Az „egyedi módszertannal” létrejött háromkomponensű Bridge Index, a Bridge Budapest szellemi terméke azt méri, mennyire jellemző a vállalkozáshoz szükséges hozzáállás és gondolkodásmód a magyarra. Azaz mennyire cselekvőképes, tudatos és képes globális szinten gondolkodni vállalkozás terén.
Vágólapra másolva!

Eszerint a magyarok 20 százalékában – jellemzően az érettségizett, 18-29 év közötti korosztályban – felmerült már, hogy vállalkozásba kezdjen, de egyelőre a biztosabb, átlagos jövedelem mellett döntött. A megkérdezettek 17 százaléka, többségükben szintén diplomás alkalmazottak, könnyen a vállalkozói útra léphet. A magyarok 4 százaléka már vállalkozik, de nem gondolkozik startupként, 3 százalékuk pedig tudatos, elkötelezett és nemzetközi piacokra is kívánkozik.

Üzletember Forrás: Thinkstock

Ha ezt a három elemet – tudatosság, elkötelezettség, nemzetközi tervek – összeadjuk, már meg is kaptuk a Bridge Indexet.

Pistyur Veronika, a Bridge Budapest vezetője szerint az új vállalkozói mértékegységgel tudományosan is követni lehet, hogyan viszonyulnak a különböző társadalmi csoportok a vállalkozáshoz. „Ha tisztábban látjuk, kik és milyen érvek mentén vállalkoznak, megértjük azt is, mivel

– mondja. Az idei mérés azt mutatja, leginkább a

negyvenes, nagyvárosi férfiak a legbátrabb és egyben legtájékozottabb vállalkozók,

ők határozzák meg leginkább az üzleti életet is. Az elszánt, de még a vállalkozás küszöbén kívül állók is 60 százalékban harmincas-negyvenes diplomás férfiak.

A hagyományos felmérés infografikán Forrás: Bridge Budapest/Kutatólabor

A Bridge Budapest hagyományos éves ifjúságkutatása során 20 és 35 év közöttieket kérdeztek a jövőképükről, a sikerhez való viszonyukról és a vállalkozói hajlandóságukról. A reprezentatív felmérésből kiderül, továbbra is

tízből hat fiatalnak vannak saját üzleti vagy szakmai sikerességre vonatkozó tervei.

Az elmúlt évekhez képest valamelyest javult a tendencia az itthonról elért sikerekbe vetett hitben: már csak kicsivel több mint felük gondolja, hogy nehezebb hazánkból érvényesülni, szemben a két évvel ezelőtti 65 százalékkal.

Bár a 20-35 évesek körében továbbra sem jellemző a vállalkozásindítás, az okok változása mégis reménykeltő: míg tavaly 30 százalékuk a biztonságvágy és kockázatkerülés miatt döntött volna az alkalmazotti lét mellett, ez mára 18 százalékra csökkent, ám

19 százalékuk gondolja úgy, hogy nem felkészült az önálló cégalapításra.

A magyar fiatalok által indított cégek ismertsége évről-évre nő. A 2013-as 10 százalék körüli értékről arányuk idén meghaladta a 30 százalékot. A diplomával rendelkezők csaknem 60 százaléka állította, hogy

ismer olyan céget, melyet magyar fiatalok alapítottak néhány éve,

mára pedig több száz főt foglalkoztat.

Az elmúlt három évben folyamatosan 40-45 százalék között van azok aránya, akik terveznek külföldi munkavállalást és 62 százalékban a pénz motiválja ebben őket. Idénre viszont 27 százalékról 34 százalékra nőtt azok aránya, akik biztosan nem lennének hajlandóak végleg elhagyni az országot.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!