A franchise-rendszerben működő pizzázó tavaly ősszel újította meg a pontgyűjtő rendszerét, írja a Business Insider. Az okostelefonos app neve „egy szelet a tortából”, és a rövid folyamat vége ingyen ebéd vagy vacsora. Mivel már a harmadik üzleti negyedévében jár, érdemes értékelni.
A lánc saját üzleteiben 6,4, a franchise-éttermekben 6,6 százalékot emelkedtek az eladások a bázishoz képest. Az előbbiben ez a húszadik negyedév, amikor bővülést könyvelnek el. A menedzsment szerint pedig ebben nagy szerepet játszik a mindenkori hűségprogramjuk. A tavalyi utolsó negyedévben tett módosítással is elégedettek: bőségesen kaptak visszajelzést és interakciót a digitális platformon.
A tortaszelet nevű alkalmazásban nincs szofisztikált ötlet – aki 10 dollár felett rendel, amennyiből már nagyjából kijön egy két feltétes közepes pizza, 10 pontot kap, a hatvanadik után pedig egy két feltétes közepes pizzát ajándékba. Ezzel nem nagy költésre buzdítják a vásárlóikat,
12 dollárért épp úgy 10 pont jár, mint egy százdolláros megrendelésért.
Ennek az az oka, hogy a piaci részesedésre hajtanak, terjeszkedni és brandingelni akarnak. Elsősorban több megrendelést, nem forgalomnövekedést.
Ennek éppen ellentéte a Starbucks megújult hűségpolitikája.
Egészen áprilisig hasonló rendszerben működtek: a vásárló kis füzetben gyűjtötte a pecséteket – ahogy egyébként a magyar starbucksoló is ismeri –, és
egyszer a sorban a cég vendége lehetett
(nálunk 10, az Államokban 12 forró ital után). Itt egyértelműen az volt az üzleti cél, hogy naponta betérjenek és fogyasszanak az ügyfelek. Most azonban az a számítás alapja, ki mennyiért vásárol.
A Starbucks ugyanis a szilárd menü forgalmát óhajtja növelni, és jól halad: az első negyedévben 16 százalékot nőttek, a bevétel 20 százalékát pedig az étel adta, ami rekord a vállalat történetében.
Történetesen ugyanerre az arányra törekszik a pizzalánc az újításával, csak éppen a piaci részesedésben.
Mindkét elvről elmondható, hogy
a technológiai beruházás megtérülése a cél,
a két stratégia azonban nagyon is eltérő. Mivel azonban más-más célt is szolgálnak, nem érdemes rangsorolni köztük.