A digitális utazásértékesítés piacán az ázsiai csendes-óceáni térség 2017-ben átveheti a vezető helyet Észak-Amerikától – idézi a CNBC az eMarketer friss jelentését. Az ázsiai térségben a vásárlók 216 milliárd dollárt költhetnek el a következő évben, szemben az amerikai 200 milliárddal. Ez pedig 23 százalékos növekedést jelentene Ázsiában, míg Észak-Amerikában csupán 5 százalékosat.
A digitális utazási szektor a turizmussal kapcsolatos olyan online tevékenységeket foglalja magában, mint a repülőjegyek, hotelszobák vagy utazások lefoglalása.
Erre a trendre pedig a vállalatok is reagálnak. Az Airbnb nemrég arra kapott tőkét, hogy növelje jelenlétét Indiában, míg az utazási szolgáltatásokkal foglalkozó Ctrip részesedést vásárolt az indiai online utazási irodában, a MakeMyTripben.
A cégek számára a legnagyobb lehetőséget a mobil és online utazási irodák jelentik majd,
ahogy mindkét szegmens részesedése növekedni fog az internetes foglalások területén – mondta Chris Bendtsen, az eMarketer elemzője. Kína kapcsán pedig a nemzetközi turisták növekvő száma különösen kedvező lehetőséget nyújt az utazáshoz kapcsolódó vállalatok számára szerte a világban – tette hozzá.
A jelenleg tapasztalható elmozdulás fő hajtóerejét a kínai turisták adják, akik általában is egyre többet költenek utazásra, miközben fokozatosan nő a mobilpiac is a világ második legnagyobb gazdaságában. A gazdasági növekedés lassulása ellenére ugyanis
a kínai utazók tavaly 53 százalékkal költöttek többet, mint a megelőző évben
– derül ki a World Travel & Tourism Council adataiból.
Hosszabb távon, az eMarketer jelentése szerint, Kína részesedése a digitális utazási eladásokból 24 százalékra emelkedhet 2020-ig, a jelenlegi 17 százalékos szintről. Ezzel szemben az USA részaránya 32 százalékról 26-ra zsugorodhat a következő négy évben.
Nemrégiben a Marriott International és a Hurun Report jelentése feltérképezte a 18 és 36 év közötti kínai luxusturisták globális szokásait. A jelentés szerint a vagyonos kínai fiatalok háztartásonként 65 ezer dollárt költenek egy évben turizmusra.
Ezzel együtt 34 ezer dollárért vásárol a kínai Y generáció luxuscikkeket az utazásai során, és átlagosan éjszakánként 500 dollárért szállnak meg hotelekben. A kínai luxusutazók emellett 3-4 havonta mennek külföldre, a legnépszerűbb célország pedig Japán volt 2015-ben.
Európába viszont csak a válaszadók 60 százaléka utazott,
mindazonáltal 65 százaléka tervez ide utat a következő három évben.
Miközben pedig a gazdag kínai fiatalokról kiderült, hogy elsősorban izgalmas élményekre vágynak, amikor elhagyják az országukat, az is világossá vált, mely légitársaságokat kedvelik a leginkább. Ami a törzsutas-programokat illeti, 51 százalékuk választotta az Air Chinát, melyet a China Southern Airlines és a China Eastern Airlines követett. Nemzetközi utazások során pedig 19 százalék szavazott a Lufthansára, kiemelve a változatos európai útvonalakat és a kényelmet.