Látták a Pokémonvérre Szomjas Autós posztját?
A válasz röviden: meg. A Pokémon Go jelenleg messze a legnépszerűbb alkalmazás, a Central Parkban tömeghisztériát váltott ki egy ritka pokémon megjelenése, az utcán vagy a tömegközlekedési járműveken nem lehet úgy két huszonéves mellé állni, hogy mást csináljanak vagy másról beszéljenek, a letöltések csillagászati számoknál járnak. A pokémontalálkozó pedig a bécsi PokeWalk nyomán egyenesen budapesti ötlet.
A Niantic Labs eredeti üzleti tervében valószínűleg nem szerepeltek a kisvállalkozások, pedig a kkv-szektor két ponton húzhatott volna hasznot az eseményekből:
a PokéStop és a Pokémon Gym kis erőfeszítéssel több vásárlót terelne az üzletbe.
Kézenfekvő lett volna, hogy az adott vállalkozás átadja a saját GPS-koordinátáit a fejlesztőknek, és a helyszínre kéri a pokikat. Másrészt itt ez az oldal, ahol (igaz, specifikálatlan) kéréseket lehet elküldeni. De működhetett volna az a valamelyest bizonytalan variáció is, hogy szisztematikusan sorra veszik, hol van stop vagy gym a közelben – ilyen listákat gyors kereséssel találhat bárki –, és ott erősítenek rá a marketingre. Az első lehetőséget maga a Niantic kaszálta el, valószínűleg nem bírták kapacitással.
A termékmenedzser már két éve megjegyezte, mennyire bírnák, ha az Ingressben a játékok egyes fázisait márkák cost-per-visit szponzorálnák. Ha már az éttermek, kávézók, játszóházak, fitnesztermek elestek a vevőszám többszörösétől, Japánban bezzeg – mégis csak onnan indultak a „szeleburdi" „kis" „bajkeverők" –
a McDonald's-fiókok beszálltak a helyszínszponzorációba.
A Techcrunch cikke szerint hasonló megállapodások várhatóak Európa- és Egyesült Államok-szerte.
Szintén több helyen láthatták azt az ajtóra celluxozott lapot, amely szerint csak a fizetős vendégek vadászhatnak pokémonokra az étteremben. Nos, kamu az,
Photoshop, a vécéhasználat szót helyettesítették be.
És bár a közvetlen forgalomgenerálás elmarad, a kkv-s hepiend nem. Rátaláltunk
a hibátlan kreativitás egy nagyon is élhető példájára.
Nem hazai, de átvehető. Ez az 1860-ban alapított angol kutya-macska menhely vitorlába fogja a trendet: közös fotókat posztol a Twitteren a négylábúakról és a pokémonokról.
Majd mintegy mellékesen belinkeli, hol lehet találkozni a kutyussal a honlapján. (Vele itt.)
Bárhogy is, ez szívmelengető húzás.