A Tesco azt közölte, idén az itthon értékesített 8 millió kilogramm hazai görögdinnyén kívül az áruházlánc várhatóan ugyanennyit exportál majd a cseh, szlovák és lengyel piacra az ízletes magyar gyümölcsből.
Tavaly összesen 7 millió kilogramm fogyott a magyar görögdinnyéből, idén pedig várhatóan ezt is túlszárnyalja majd a forgalom: a Tesco 1 millió kilogrammal több hazai gyümölcs értékesítésére számít.
A szezonban naponta átlagosan 100-200 tonna görögdinnyét adnak el,
egy melegebb nyári hétvégén pedig akár 300-400 tonna is fogyhat belőle. A hagyományos fajta mellett megtalálható a kínálatban többek között a magszegény, a mini, a sárga húsú, valamint a fekete héjú magszegény görögdinnye, a mézdinnye, a sárgadinnye, a gália sárgadinnye és a pielde sappo dinnye is.
Az elmúlt években a vállalat szoros kapcsolatot alakított ki a hazai termelőkkel. A magyar beszállítók elkötelezett partnereként arra törekszik, hogy a kiváló minőségű termékeket még szélesebb körben ismertté tegye, ezért a tavalyi évhez hasonlóan külföldön, a Tesco hálózatán belül is felkerül a polcokra az ízletes magyar görögdinnye.
Korábban az Auchan is azt közölte,
a görögdinnye továbbra is az áruházlánc legnépszerűbb nyári gyümölcse.
Július első hetében megjelent a magyar dinnye a polcokon, ami várhatóan július közepéig teljesen kiszorítja az import dinnyéket.
Úgy tudjuk a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és az Agrármarketing Centrum Nonprofit Kft. közösen magyar dinnyét népszerűsítő promóciós programot indít, amihez több kiskereskedelmi áruházlánc is csatlakozik. Többek között a CBA, a Spar, az Aldi, a Metro és a Lidl is magyar görögdinnyét fog árulni a következő hetekben. A nagy bejelentés holnap délelőtt várható.
Az Origo nagy dinnyetesztjét itt olvashatja.