A felügyeleti egységek finanszírozási forrása egyrészt az az automatánként befizetett 30 ezer forint lesz, amit a cégek a gépek regisztrációjakor már egyszeri díjként befizettek – írja a Világgazdaság.
Ami még szükséges lesz a felügyeleti egységhez, azt az állam 100 százalékig állni fogja - ismertette a megállapodás részleteit Szöllősi Balázs, a Magyar Ital- és Áruautomata-szövetség elnöke.
Ez az egyszeri költség 100-150 ezer forint lenne.
A havi üzemeltetési költségről viszont még nem állapodtak meg a felek.
Az automatások pár száz forintot tudnának kigazdálkodni áremelés nélkül, a tárca viszont több ezer forintos költséget szeretne. A korábbi várakozás szerint 3-10 ezer forint körül alakulhat a NAV-val való kapcsolattartás költsége automatánként.
Szőllősi Balázs egy korábbi nyilatkozatában azt mondta, ha nőnek a költségek, az italautomaták jó része el fog tűnni a piacról, hiszen nem éri meg őket üzemeltetni. A maradók pedig nem fogják tartani a jelenlegi árszínvonalat, mert irreális költséget terhel rájuk a törvénytervezet.
A régi automatákat, amelyekbe az egységet nem lehet beszerezni, egy éven belül kell kivonni a piacról. Nem biztos, hogy tartható a január elsejei bevezetési határidő, az online pénztárgépek szoftverének kifejlesztésénél is volt csúszás. Eddig egyébként
34 200 automatát regisztráltak
az üzemeltetők.