Miközben a gyenge amerikai eladások mellett egyre nagyobb a verseny, a Michael Kors Ázsiában, illetve az e-kereskedelem területén igyekszik tovább terjeszkedni. Nagyobb hangsúlyt helyeznek emellett a férfiaknak szánt termékekre és a modern technológiával működő órákra is – írja a Bloomberg.
Amellett, hogy a cégek igyekeznek különböző módokon felpörgetni az eredményeiket, a leértékelések is hatásosak lehetnek, viszont egyre nagyobb a félelem, hogy az árrések mellett
a márkák is megszenvedik a túlzott kedvezményeket.
A prémium kategóriás márkák ugyanis éppen a róluk kialakult képet rombolhatják azzal, hogy egy bizonyos szint alá mennek a számaik feljavítása érdekében.
A Michael Kors a héten jelentette, hogy a negyedéves, egy részvényre eső profitja 88 cent volt. Noha ezzel lenyomta a 74 centes átlagos elemzői várakozást, a vállalat fenntartotta az idei évre vonatkozó 4,56-4,64 dolláros profit-előrejelzését.
Noha a vállalat már eddig is profitált az ázsiai terjeszkedésből, és a férfiruházat kiterjesztéséből, a cég vezérigazgatója, John Idol közölte,
az üzletközpontok csökkenő forgalma és a gyenge turizmus mellet elhalványul a javulás.
Idol szavai összecsengnek a Coach táskagyártó vezetőjének, Victor Luisnak a megjegyzéseivel. A cég kedden tette közzé friss eredményeit, és a 2017-es pénzügyi évben alacsony egyszámjegyű bevétel növekedésre számít a vezetés. Az egy részvényre eső profit ezzel együtt kétszámjegyű bővülést mutathat. Ez nagyjából megfelel az elemzők várakozásának, amely a bevételi fronton 4, míg a nyereség oldalán 15 százalékos emelkedést vetít előre. A vállalat egyébként most 45 centes egy részvényre eső profitról számolt be, felülmúlva ezzel a 41 centes elemzői konszenzust.
A frissen jelentő vállalatok közül egyedül a Ralph Lauren tudta felvidítani a befektetőket. A divatház 1,06 dolláros negyedéves, egy részvényre jutó nyereségről számolt be, miközben az elemzők 89 centre számítottak. A kellemes meglepetés nagyjából 10 százalékkal nyomta föl a cég részvényárfolyamát.
Miközben a Ralph Laurennél is úgy látják, hogy az üzletközpontok visszahúzzák az eredményeket,
a cég eközben ezer álláshelyet szüntet meg,
üzleteket zár be, valamint vezetőket vesz föl a vezérigazgató által kijelölt új irány megvalósításához. A kezdeményezés lényege, hogy a vállalat a három legfontosabb márkájának (Ralph Lauren, Polo, Lauren) szenteljen kiemelt figyelmet.
A fejlődés ellenére azonban a Ralph Lauren nem emelte meg a profitvárakozását. Ráadásul azt is megerősítette, hogy a bevételei alacsony kétszámjegyű rátával zsugorodhatnak.