Az AudienceBloom infografikája szerint összességében Trump jelenléte hangsúlyosabb. De senki nem tudja, ez mennyire vetíti előre a szavazás eredményét novemberben.
Az infografikát itt nézheti meg egyben.
Trump 10 millió 300 ezer követővel dicsekedhet Twitteren, 4 millió 900 ezerrel a Facebook-oldalán, és 2 millió 100 ezer ember kíváncsi az Instagram profiljára. Clinton azonban jobb nála a YouTube-on – 62 ezer feliratkozó –, és 454 ezer követővel sokkal jobb a LinkedInen, ahol Trump jószerivel alig mutat aktivitást.
A Hillary Clintonról szóló bejegyzések 69,5 százaléka semleges, 22,7 negatív és 7,8 pozitív. Trumpnál ugyanez a sorrend 62,3 százalék, 28,8 százalék és 8,9 százalék. Nyilván a semleges szempont bevezetése teszi lehetővé, hogy mind a pozitív, mind a negatív említésben Trump áll jobban.
Az elmúlt 12 hónapban 7 millió 480 ezer keresést futtattak Trump, míg 2 millió 740 ezret Clinton nevére. A havi organikus keresés másfél millió a republikánus, 981 ezer a demokrata elnökjelölt esetén.
Hatalmas a különbség a Google Adwordsre szánt büdzsében: Clinton 56-szor akkora összeget sem sajnál, mint Trump. Havonta 224 ezer dollár négyezerrel szemben. A fizetett Google-hirdetésekben több mint harmincszoros a különbség, 601:17 Clinton javára. Júliusban szinte azonos arányban bukkantak fel a sajtóban – 140-szer Clinton és 144-szer Trump –, de az elmúlt évben itt is elhúzott a republikánus: 214 millió megjelenéssel dicsekedhet, míg Clinton 141 millióval.
A Forbes szerint a Trump nevére felugró weboldalnevekben az üzlet a közös: a legtöbb találat a Trump.com, a Twitter fiókja és a Wikipédiás profilja. Clintonnál az első tételben van különbség, nála a holding helyett a kampányoldal a fő találat.
Clinton igazi megmondóember a LinkedInen, míg Trumpnak profilja sincs. A Twitteren mindketten inkább harsognak, semmint odahallgatnának, a demokrata elnökjelölt 743, a republikánus 45 profilt követ. Trumpra mintegy 2 millióval többen kíváncsiak, mint Clintonra (10,7 millió és 8,1 millió), ő maga pedig több mint négyszer annyit posztol, mint Hillary.
Végül is, így a Forbes, ki-ki levonhatja a következtetést tetszés szerint. Sok itt a számjegy, de novemberben csak a szavazóké lesz érdekes, különösen azokban az államokban, ahol meg kell értük küzdeni a két kandidátusnak. A szavazatokat azonban szintén nagyban színezi a közösségi média.