A Magyar Lízingszövetség felmérést rendelt a GfK Piackutató Intézettől, amelyben a 100 millió-2 milliárd forint éves árbevétellel rendelkező cégek vezetői kérdezték meg. Az érintett cégek 21 százaléka rendelkezik valamilyen lízingkonstrukcióval, ezzel az eredménnyel
a klasszikus beruházási hitel mellett a lízing a legelterjedtebb finanszírozási forma.
A 300 millió és 2 milliárd forint közötti árbevételű cégeknél 30 százalékos a lízingkonstrukciók aránya, a 300 millió alatti vállalkozásoknak 16 százalékos.
Nyikos Katalin, a Magyar Lízingszövetség elnöke elmondta, hogy a vezetők
nagyon gyakran lízingkonstrukcióval finanszírozzák a beruházásaikat.
Az elnök szerint a lízing népszerűségét mutatja az is, hogy a lízing 21 százalékos elterjedtségével szemben az érintett vállalkozásoknak csak a 10 százaléka rendelkezik állami támogatású beruházási hitellel, 9 százaléka piaci forgóeszközhitellel.
A kutatás szerint a vállalkozások 54 százaléka személyautót, 34 százalékuk teherautót, 10 százalékuk pedig mezőgazdasági járművet lízingel.
A cégvezetők többsége kedvezőbbnek tartja a lízinget a hitelnél,
16 százalékuk gondolja úgy, hogy a lízingkonstrukcióknak nincsenek hátrányai
a hitelekkel szemben, mert alacsonyabb költséggel jár, egyszerű és gyorsan hozzáférhető.
Nyikos Katalin szerint a felmérés megmutatja, hogy a vállalkozások kedvelik a lízinget mint finanszírozási formát jelent. Úgy véli, a következő években a járműfinanszírozás mellett az eddiginél komolyabban érdeklődhetnek majd a gép- és termelőeszköz-lízing iránt, ez pedig stabilabbá teheti a lízingpiacot.