A bécsi metróban áramot fejlesztenek
![mozgólépcső](https://cdn.origo.hu/2023/12/yfISagIwMu_7XfAjp7SZxQ6fbnZkMrYE1snQ14z_ErE/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzY2ODQ1OWUxN2IxOTQ5NWY4NzFiMDMxODRiYjdmNGJj.webp)
Szeptember közepén helyezték üzembe az U2-es vonal Hardeggasse megállójában azt a kísérleti berendezést, amely a metrók egyenáramát váltóárammá alakítja. Ha pozitív eredménnyel zárul a tesztidőszak, a jövőben
a beérkező szerelvények fékezési energiájával működtetnék a mozgólépcsőket,
a lifteket és a világítást a bécsi metróállomásokon.
A megállóba érkező szerelvények fékezési energiáját egyébként eddig is hasznosították az állomásról kifutó szerelvények indulásakor, viszont kárba veszett, ha nem volt a közelben induló vonat. Ezen változtat az új berendezés, amelyet egy éven át tesztelnek, és pontosan felmérik például az energiamegtakarítás mértékét. Ha beválik, világszerte alkalmazhatják a megoldást.
„Minél kevesebb energiát akarunk felhasználni, annál több energiát kell fektetnünk az új ötletekbe. A fékezési energia jobb felhasználásával a Wiener Linien tovább csökkentheti a szén-dioxid-kibocsátását, így Bécs a következő generációk számára is élhető város marad” – magyarázza Ulli Sima tömegközlekedésért felelős városi tanácsnok.