Thiel: „Egy startuppal akkor érdemes foglalkozni, ha...”
![peter thiel](https://cdn.origo.hu/2023/12/16GNROkus8C3AK8JSbBYj-F5uAScL_BDfVP3c9Q8iB8/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50Lzc4MzUyNzY2YjA5MjQ3NTBiNDE4NDRiYmM0YWJjYzQy.webp)
Egyetlen ökölszabály működik nála - írja a Business Insider. Az a startup a nyerő a szemében, amelyiknek csak akadozva lehet összefoglalni a lényegét.
„Azt hiszem,
az igazán ígéretes cégekről bizonyos értelemben nehéz beszélni, nehéz elcsípni, mivel foglalkoznak pontosan”
– mondja. Vagyis az a startup esélyes a sikerre, amelyik
szinte még nem is létező újdonságba vág bele.
Amelyet ezért leírni sem könnyű. És az is biztató, ha nagyon kevesen értik meg.
A Google-ra például kezdetben azt mondta a világ, itt egy újabb keresőmotor. Holott valójában az első mesterséges intelligenciával működő keresőmotor volt. Kategóriát hozott létre. A Facebook nem újabb közösségi oldalként robbant be. Hanem az a közösségi oldal lett, amely teljesen új fogalmakat vezetett be az egész világ kapcsolati hálójában.
Thiel szerint ennek az inverze is igaz. Az üzleti és a technológiai életben mindig vannak divatszavak. Minél többet használ ezekből egy vállalkozás, annál nagyobb ívben kerüljük el. Ha azzal jönnek, big data, felhőszolgáltatás, szoftver mint szolgáltatás, egy a dolgunk: futás.
„Amikor idáig jutunk, az az első gondolatom, hogy szélhámosság van a dologban, ilyenkor menekülni kell, amilyen gyorsan csak lehet. Világos, hogy blöffel van dolgunk, szó sincs innovációról” – mondta Peter Thiel a Khosla Ventures nevű kockázati tőkebefektető vezetői konferenciáján.
Tekintse meg a teljes beszélgetésről készült videót ezen a linken.