A légitársaság azt írja, egy kezdő másodpilóta 4600 eurót (1,4 millió forint) keres havonta, amire különböző juttatások és műszakpótlék is kerül,
így átlagosan 6550 eurós bruttó bért kapnak.
Egy a legmagasabb fizetési kategóriába tartozó kapitány már 22 ezer eurót kap minden hónapban.
A Lufthansa adatai azt mutatják, hogy a pilóták átlagosan évente bruttó 180 ezer eurós fizetést kapnak, a tizennegyedik sztrájkját meghirdető szakszervezet, a Vereinigung Cockpit (VC) a Lufthansa számításai szerint ezt az összeget további 20 százalékkal, 36 ezer euróval emelné, amely havi bontásban nagyjából 3 ezer eurós fizetésemelésnek felel meg.
A Lufthansa arra kérte a szakszervezetet, hogy ismét üljenek asztalhoz. Hozzátették, már most többet fizet a pilótáknak, mint a versenytársak, és fenntarthatatlan lenne a 20 százalékos emelés, amellyel így a többi,
mintegy 120 ezer dolgozó munkahelyét is veszélyeztetnék.
Szombaton is folytatja sztrájkját a Lufthansa német légitársaság pilótáinak szakszervezete (Vereinigung Cockpit - VC).
A munkabeszüntetés a Németországból induló hosszú távú járatokat érinti. A szerdán indított sztrájkot azért kell folytatni, mert a munkaadó továbbra sem hajlandó megállapodni a béremelésről – közölte a szakszervezet.
A Lufthansa Csoport igazgatósága ismét felszólította a tárgyalások folytatására a pilóta-szakszervezetet, amely alig két év alatt már a 14. sztrájkot tartja. Hangsúlyozták, hogy nemcsak az 5400 pilótáért, hanem mind a 120 ezer munkavállalóért felelősek, és a cégcsoport jövőjét fenyegetné, ha megadnák a pilóták által követelt több mint 20 százalékos béremelést.
A Lufthansa pénteki menetrendjéből 830 járatot kellett törölni a sztrájk miatt,
kimarad négy Budapest és Frankfurt, és három Budapest és München között közlekedő járat is.
A sztrájk első három napját együttvéve 2618 járatot töröltek a menetrendből, ami több mint 315 ezer utazót érint.
A Lufthansa Csoport többi utasszállító tagját - Eurowings, Germanwings, SWISS, Austrian Airlines, Air Dolomiti, Brussels Airlines - nem érinti a munkabeszüntetés.
A VC éves szinten átlagosan 3,66 százalékos béremelést kér
a legutóbbi kollektív szerződés lejártával elkezdődött és 2017 áprilisáig tartó ötéves időszakra a Lufthansa, a Lufthansa Cargo és az Eurowings, illetve a Germanwings diszkont légitársaság pilótáinak.
A munkaadó 2,5 százalékos emelést ajánl.
A szakszervezet szerint ez a Lufthansa Csoport jelentős nyereségére tekintettel elfogadhatatlan. A Lufthansa menedzsmentje szerint viszont az elfogadhatatlan, hogy a szakszervezet összességében 20 százalékot meghaladó béremelést követel annak a munkavállalói csoportnak, amely eleve a legnagyobb fizetést kapja a konszern dolgozói közül.
A VC a bérek ügye mellett a korai nyugdíjazási rendszer átalakításával és a menedzsment költségcsökkentési törekvéseivel kapcsolatban is konfliktusba került a Lufthansa vezetésével. A tárgyalások először 2014 tavaszán rekedtek meg, akkor kezdődött a sztrájksorozat.
A legutóbbi,
tavaly szeptemberi sztrájk befejezését bíróság rendelte el,
arra hivatkozva, hogy a VC követelései a kollektív szerződésben nem szabályozható kérdésekre is kiterjednek, és részben azt a célt szolgálják, hogy az érdekképviselet nagyobb beleszólást szerezzen a diszkont üzletág működtetésének alakításában.