A válság éveiben a lakosság körében alig 4-6 százalék volt a vásárlást tervezők aránya, ismertette Sági Ferenc, a Cofidis megbízásából kutatást végző NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. csoportvezetője a felmérésük eredményeit. A reprezentatív kutatásuk szerint az autóvásárlást a 18–69 éves lakosság 46 százaléka elfogadhatónak tartja, ezzel ez a harmadik legelfogadottabb hitelcél.
A lakosság 26 százaléka vett már fel gépjárműhitelt,
jelenleg 6 százalék törleszt. A magyarok 86 százaléka használtan vett autóval jár, mondta Sági Ferenc.
Felmérésük szerint a legtöbben, 41 százalékban az 5–10 éves autókat keresik,
jellemzően 500 ezer és 1 millió forint vagy 1–3 millió forint értékben.
A márkák között a népszerűségi lista élén a Suzuki és az Opel áll, ezeket követi a Volkswagen és a Ford.
Holló Bence, a Cofidis magyarországi fióktelepének vezetője elmondta, hogy a kutatás szerint a kocsivásárlást fontolgatók 50 százaléka erre a célra félretett, saját megtakarításból is fedezné autója vételárát. Harmaduk venne fel hitelt, jellemzően lízinget, személyi kölcsönért tizedük folyamodna, de vannak olyanok, akik folyószámlahitelt használnának erre a célra. Közölte, hogy a közeljövőben egy fedezet nélküli autófinanszírozási hitel bevezetését is tervezik autókereskedéseken keresztül kisebb értékű gépkocsikra, és az online hitelezésben erősítenek.