A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumba olvadt, tehát ezen a néven megszűnt létezni, korábbi feladatainak zömét már az új irányító hatóság kezeli. A fogyasztóvédelem területi szervezeteinek feladatait korábban a kormányhivatalok látták el, ezek most döntő részben a járási hivatalokhoz kerültek.
A kormányrendelet, amiben kimondták, hogy megszűnik 2016. december 31. után a fogyasztóvédelmi hatóság, azt is rögzíti, hogy a megyeszékhely szerinti járási hivatalok hatásköre bizonyos fogyasztóvédelmi hatósági ügyekben a megye egész területére kiterjed.
A főváros esetében ezt a feladatkört az V. kerületi, Pest megyében az érdi járási hivatalokra ruházták. A megyeszékhely szerint a járási hivatalok fajsúlyosabb fogyasztóvédelmi ügyeket is kaptak, így például a szerencsejáték, a gazdasági reklám, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások kérdéseiben ők járhatnak el, de piacfelügyeleti hatáskör is jutott nekik – írja a Blokkk.com.
A fellebbezés lehetősége a Pest megyei kormányhivatal hatásköre lett. A Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnak is jutott hatósági feladat, például az elektronikus hírközléssel, villamos energiával, földgázellátással kapcsolatos fogyasztóvédelmi kérdésekben.
Hivatalosan nem sok idejük maradt az érintetteknek a felkészülésre, hiszen a feladatokat meghatározó kormányrendelet 2016. december 2-ai, ami az év végi ünnepek miatt gyakorlatilag három hét felkészülési időt jelentett.
A vásárlók számára a legnagyobb változás, hogy panaszaikkal a járási hivatalokhoz kell fordulniuk, ha a fogyasztóvédelmi hatósághoz akarnak eljutni.
197 járási hivatal vette át a fogyasztóvédelmi ügyek egy részét.
A "jarasinfo.gov.hu" oldalon azért még vannak hibák.
Eger megnevezésében az "EGR" szótöredék szerepelt, amire hiába kattint a fogyasztó, semmilyen járási hivatal nem érhető el.
A fővárosban a IX. kerületi járási hivatalt és Szegeden az e-mail címet nem tüntették fel.
A Blokkk.com megpróbálta e-mailen felvenni a kapcsolatot a hivatalokkal, sok levél egyszerűen visszajött azzal, hogy a címzett nem elérhető. Így 26 járási hivatal ki is bukott a gyors megkérdezésből – írták.
A boltokban, szolgáltatóhelyeken feltüntetik, hogy a vásárló elintézetlen panaszával kihez fordulhat. Jelenleg bizony
még a fogyasztóvédelmi hatóság régi intézményeinek neve, címe olvasható a feliratokon.
Ezeken változtatni kell majd – hívja fel a figyelmet a Blokkk.com.