Az idén tizedik alkalommal végzett Digitális IQ felmérés, amely az új technológiák üzleti átvételében mutatkozó trendeket vizsgálja, most arra keres választ, hogy
a cégek hogyan igyekeznek a legtöbbet kihozni a digitális technológiai beruházásaikból
– ha egyáltalán képesek erre. Az elmúlt tíz évben a PwC felméréseiben azt a kritikus kérdést tette fel a cégvezetőknek, hogy vállalkozásaik hogyan maximalizálják digitális beruházásaikat, és hogyan profitálnak belőlük. A vállalatok számára a technológiai beruházási lehetőségek egyre szélesebb köre érhető el, az azonban, hogy ezek a beruházások megfelelően hasznosulnak-e, továbbra is általános probléma, amelyet az elmúlt évtizedben nem sikerült enyhíteni.
Az idei, 2216 üzletember és technológiai cégvezető részvételével készült felmérés azt mutatja, hogy
sok vállalatnak továbbra is nehezére esik digitális IQ-ja növelése.
Tisztában vannak azzal, hogy a digitális képességek a siker döntő összetevőjét képezik, és hogy a kialakulóban lévő technológiákban rejlő lehetőségeket meg kell ragadni. A vezetők számára azonban továbbra is kihívást jelent vállalataik átalakítása, ami ahhoz lenne szükséges, hogy a digitális technológiát valóban a vállalati kultúra részévé tegyék.
„Manapság rendkívül fontos, hogy a vállalatok beruházzanak a digitális megoldásokba, ha sikeresek akarnak lenni.
A vállalatok azonban riasztó arányban vallanak kudarcot abban a tekintetben, hogy nem képesek a digitális technológiai beruházásaikat üzleti eredményekre váltani.
Még ennél is fontosabb, hogy végiggondolják, technológiai beruházásaik hogyan válhatnak a jelenlegi és az új üzleti modellek és a pénzügyi eredmények hajtóerejévé" – idézte a tanácsadó témában kiadott közleménye Kerekes Antalt a PwC Magyarország technológiai tanácsadásért felelős cégtársát.
„A magas digitális IQ valójában az integrációról szól, és megköveteli, hogy a kirakós játék darabjaihoz hasonlóan összeillesszük az üzletmenetet, az ügyfelek és a munkavállalók elvárásait, és a technológiát – annak érdekében, hogy egyetlen koherens, az átalakulást szolgáló megoldást hozzunk létre. Ez az, ami egy vállalatot igazán versenyelőnyhöz juttat" - tette hozzá.