Mosóczi László ismertette, hogy az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) 2. prioritásának teljes kerete nettó 459 milliárd forint, amit a hazai vasúti törzshálózat felújítására fordítanak. AZ IKOP 4. prioritása nettó 331 milliárd forintot tartalmaz, és az elővárosi vonalak és vasútállomások korszerűsítését célozza.
Az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) által Magyarországnak biztosított forrásból
maximum 341 milliárd forintra lehet pályázni Brüsszelnél.
Magyarország kilenc vasúti projektet valósít meg a támogatásból, és biztosan felhasználja a rendelkezésre álló keretet – fűzte hozzá.
Megemlítette a kínai hitelből, mintegy 500 milliárd forintból megvalósuló Budapest–Belgrád vasutat,
amely óránként 160 kilométeres sebességet tesz majd lehetővé, és jelentősen gyorsítani fogja a szerb főváros vasúti megközelítését.