A legvonzóbb munkáltatók az előző évekhez hasonlóan az Audi és a Mercedes lettek, a harmadik helyre pedig a tavaly még negyedik Lego lépett elő. A szektorok esetében ugyanakkor jelentős átrendeződés volt: a tavaly első szolgáltatás még a dobogóra sem fért fel,
a munkavállalók legszívesebben a gyógyszer- és vegyiparban helyezkednének el.
Negyedszer adták át Magyarországon a Randstad Employer Brand díjakat, amely a munkavállalók értékelése alapján a legvonzóbb hazai munkáltatókat ismeri el. A lista élére ismét az Audi Hungaria és a Mercedes-Benz kerültek: a két vállalat annak ellenére őrizte meg vezető helyét, hogy a szektorok versenyében az autóipar a harmadik helyre csúszott vissza. A munkáltatók között a dobogó harmadik fokára a Lego került, amely tavaly még újoncként, de azonnal a negyedik helyen debütált a top 10-ben.
A lista alapját adó Randstad Employer Brand Research felmérésben a munkavállalók kilenc szempont szerint értékelik az általuk ismert vállalatokat, emellett arról nyilatkoznak, hogy dolgoznának-e az adott cégnél,
így alakul ki a legvonzóbb munkáltatók, illetve szektorok sorrendje" – magyarázta Baja Sándor, a Randstad Hungary ügyvezető igazgatója.
Négyszeres címvédőként nívódíjat kapott a Tesco, a Richter Gedeon, valamint a Nestlé, míg saját szektorában kiemelkedő eredményéért különdíjat érdemelt ki az Erste Bank, az Egis, a British Telecom, a DM és a Pick, a legismertebb munkáltató címet pedig az OTP nyerte el.
Ugyan a vállalatok versenye nem tartogatott nagy meglepetéseket, annál nagyobb volt az átrendeződés a szektorok esetében.
A munkavállalók legszívesebben a gyógyszer- és vegyiparban helyezkednének el, megelőzve az FMCG-t és autóipart.
A tavaly győztes szolgáltató szektor még a dobogóra sem fért fel, csak a negyedik helyen végzett. „A vonzó munkáltatói márka jelentőségét jól jelzi, hogy míg 2015-ben és 2016-ban több olyan terület is volt, ahol a megkérdezettek több mint 40 százaléka helyezkedett volna el szívesen, addig idén csak az élen végző gyógyszer- és vegyipar érte el ezt a küszöböt" – jegyezte meg Baja Sándor. A megkérdezett munkavállalók közel 44 százaléka dolgozna ezen a területen.
A fizetésből kiderült, hogy bár veszített jelentőségéből,
még mindig a fizetés a legfontosabb döntési tényező elhelyezkedéskor.
A második helyre előrelépő munkahelyi légkör szerepe jelentősen felértékelődött: háromból két munkavállaló veszi figyelembe, amikor munkahelyet választ. A legfontosabb öt döntési tényező között még a hosszú távú biztos állás, a munka és magánélet közti egyensúly biztosítása, valamint a pénzügyi stabilitás szerepel. A munkavállalók értékelése szerint ezek közül az Audi és a Mercedes a munkahely biztonsága kapcsán emelkedik ki a mezőnyből, míg a Lego a munka és magánélet közti egyensúly fenntartásában jeleskedik.
A magyar munkáltatóknak ugyanakkor továbbra is van mit behozniuk ezen a téren: az elemzés szerint a legnagyobb eltérés a munkavállalók elvárása és a vállalatok nyújtotta lehetőségek között éppen három olyan tényezőnél – kellemes légkör, munkahely biztonsága, karrier és család közti egyensúly megteremtése – jelentkezik, amelyek benne vannak a munkavállalók top 5-ös preferencialistájában.
„Az általános elvárások mellett érdemes a demográfiai eltéréseket is figyelembe venni:
míg a nők számára például fontosabb a munka és magánélet egyensúlya,
valamint a rugalmas munkabeosztás, addig a férfiak jobban motiválhatók a karrierépítés lehetőségével" – mondta a szakember. A fiatalokat rugalmas beosztással, képzési lehetőségekkel, valamint a munka változatosságának biztosításával nyerhetik meg a munkáltatók, az idősebb alkalmazottak pedig a munkahely biztonságát és a vállalat pénzügyi stabilitását várják a felmérés szerint.