Óriási botrány kerekedett a Burger King egy eléggé félresikerült reklámkampányából. A gyorsétteremlánc legújabb szavazását felségsértőnek nevezik, mivel választani kell Fülöp belga király és a Burger King között – írja a Business Insider.
A whoistheking.be oldal hatásos grafikával közli, hogy
Belgiumnak új királya lett 2013. július 21-én,
amikor megkoronázták Fülöpöt, akinek ezúttal új kihívója akadt.
Ennek oka, hogy megérkezett az országba a Burger King, amelyet hivatalosan május 19-én jelentettek be, és
az első éttermét júniusban fogja megnyitni az országban.
Az oldal ezért a „Ki a király?" kérdéssel arra kéri a látogatókat, hogy döntsék el, hogy kit illet a korona.
Az oldal még ezt követően is tudja fokozni az izgalmakat, mivel aki a királyra kattint, attól megkérdezik, hogy
Biztos vagy benne? Ő nem fog neked sült krumplit csinálni!
Nem csoda tehát, hogy rengetegen kiakadtak az akciótól, ami egyszerre aggályos jogi és marketing szempontból is.
Az odáig rendben van, hogy a negatív reklám is reklám, de a dolog csúnyán is elsülhet, ha
emiatt lesznek olyanok, akik bojkottálni fogják az éttermet.
Az oldal a királyi család tetszését sem nyerte el, ráadásul a Burger King engedély nélkül használta fel a király képmását, még akkor is, ha ezt csak egy stilizált rajz erejéig is tette.
Pierre Emmanuel de Bauw, a királyi család szóvivője elfogadhatatlannak nevezte a dolgot a Reutersnek adott interjújában.
A király imázsát nem lehet engedély nélkül felhasználni,
amelyet eleve nem szoktak kereskedelmi célú reklámok számára jóváhagyni.
Shana Van den Broeck, a belgiumi Burger King szóvivője azt mondta, hogy megfontolják a reklám módosítását.
A királyi családot egy másik esemény miatt is érzékenyen érintheti a reklám.
Az országban 1950-ban volt egy népszavazás a monarchia eltörléséről,
amelyet azért írtak ki, mert Fülöp király nagyapja, III. Lipót a nácikkal való kollaborálása miatt politikailag kompromittálta magát a II. világháború alatt. Lipót emiatt lemondani kényszerült, őt a trónon Fülöp nagybátyja, I. Baldvin követte.