Az NHK japán közmédia beszámolója szerint a döntést a cég rendkívüli igazgatósági ülésén hozták meg.
A Reuters hírügynökség forrásai szerint a Takata az amerikai szabályok szerinti eljárást kezdeményez, és csődvédelmet fog kérni az Egyesült Államokban is,
ami lehetővé teszi számára, hogy pénzügyi mentőövet kapjon az amerikai Key Safety Systems (KSS) alkatrészgyártótól.
A KSS (amerikai idő szerint) már vasárnap bejelentette, megállapodásra jutott a Takatával, hogy mintegy
1,57 milliárd dollárért (435 milliárd forint) megveszi a csődvédelmet kérő japán autóipari beszállító szinte minden vagyonelemét.
A Key Safety Systems azt is közölte, hogy kevés kivétellel meg fogja tartani a Takata alkalmazottait, és nem áll szándékában bezárni a vállalat egyetlen termelőegységét sem.
A japán óriáscég egy ideje már bajban volt, mivel kiderült, hogy
esetenként selejtes légzsákokat gyártottak, amelyek legalább 17 esetben halált okoztak.
A Takata emiatt a világ autóiparának eddigi legnagyobb termékvisszahívási akciójába kényszerült.
Ez utóbbi kapcsán a vállalat hétfőn azt mondta, hogy
a csődeljárás nem fogja akadályozni a légzsákcserék végrehajtását.
A Takatának Magyarországon, Miskolcon is van gyára. A 2014. márciusi alapkőletételnél Orbán Viktor miniszterelnök mondott beszédet, az előző évek legjelentősebb magyarországi beruházásának nevezve a mintegy ezer embernek munkát adó üzem létrehozását.