A Vodafone év végét tartja biztonságos határidőnek, a Telenor pedig október, vagy legalább szeptember végéig javasol hosszabbítást. A Telekom szerint is ideálisabb lett volna egy valamivel hosszabb időszak, de a társaság mindent elkövet annak érdekében, hogy az ügyfelek a megadott határidőre elvégezhessék a regisztrációt.
A Vodafone közleménye szerint a Belügyminisztérium által üzemeltetett, adatellenőrzésre szolgáló rendszer elmúlt hónapokban tapasztalt gyakori hibái és leállásai miatt kétséges, hogy az összes a feltöltőkártyás ügyfelet érintő adategyeztetést sikerül elvégezni június 30-ig.
A Vodafone több alkalommal javaslta a határidő kitolását, azonban ezeket eddig nem vették figyelembe az illetékesek.
A Telenor is többször jelezte már hivatalosan az igényét a határidő hosszabbítására, folyamatosan egyeztetnek a hírközlési hatóság és a Belügyminisztérium képviselőivel, rendszeresen adnak visszajelzést az adategyeztetés menetéről. A társaság októberig vagy legalább szeptemberig javasolna hosszabbítást.
A Telenornál már több százezer adategyeztetés volt, minden érintettnek küldtek SMS értesítést, de még sokan nem jelentkeztek, így szintén százezres nagyságrendű azoknak a száma, akik nem kezdték el az adategyeztetést.
A Telekom közleménye szerint a társaság mindent elkövet annak érdekében, hogy az egyeztetési folyamat egyszerű legyen az ügyfelek számára, és tartsák a megadott határidőt.
Ügyfeleik online felületen, telefonon, személyesen a szolgáltató üzleteiben és a postahivatalokban is intézhetik az adategyeztetést. A Telekom arra számít, hogy a következő időszakban nagyon erős lesz a forgalom minden csatornán.
Felhívták a figyelmet, hogy július elsején a nem regisztrált kártyákat a törvényi kötelezettségnek eleget téve ki kell kapcsolniuk.
Adategyeztetés hiányában július 1-től megszüntetik a feltöltőkártyás szolgáltatást
A jogszabály szerint megszűnik az a feltöltőkártyás előfizetés, amelyik esetében az adategyeztetés nem történik meg a június 30-i határidőig. Karl Károly, az NMHH hírközlés-felügyeleti főosztályvezetője június 1-jei sajtótájékoztatóján jelezte: annak nincs akadálya, hogy határidő utáni egyeztetéssel a szolgáltatók visszakapcsolják a kártyákat. Ugyanakkor hozzátette, hogy a hivatalnak nincs tudomása a törvényben megszabott határidő módosításáról. Elmondta azt is, hogy az addigi adatok szerint a feltöltőkártyás adategyeztetés a mintegy 4 millió aktivált kártya mindössze egyharmadánál történt meg.