A biztosító nemrég fejezte be a tesztidőszakot és mostantól mindenki számára elérhetővé vált a videós kárrendezés lehetősége. Az első két hétben több mint harmincan vállalták, hogy okostelefonjuk vagy tabletjük segítségével intézzék a kárfelmérési folyamatot.
A videó kárrendezésre egyelőre a lakásbiztosításoknál van lehetőség.
A K&H weboldalának online kárbejelentő felületén keresztül megteheti bejelentését a károsult, ezt követően a rendszer eldönti, hogy szükség van-e a helyszíni szemlére. Amennyiben erre nincs szükség, akkor egy okostelefon vagy tablet segítségével a távolból is megoldható a kárfelmérés. Egy előre egyeztetett időpontban
a biztosító szakértője az alkalmazás segítségével kapcsolatba lép az ügyféllel, és egy erre a célra telepített alkalmazás segítségével az ügyfél maga bemutathatja a káreseményt, a szakértő utasításait követve.
„A biztosító kárszakértője élő adásban nézi az ügyfél által készített videofelvételt, az eljárás maximum 20-30 percig tart. Ezt követően pedig elektronikusan elkészül a teljes dokumentáció és megtörténik a kárrendezés." – mondta Kaszab Attila, a K&H Biztosító vezérigazgató-helyettese és a társaság nem-életbiztosítási vezetője.
„ Az indulás óta már több mint 30 káresetet rendezett a biztosító az új rendszer segítségével, ami a várakozásoknál jobb eredmény" – mondta a szakember. Kaszab Attila azt is kiemelte, hogy a videós megoldásnak köszönhetően rengeteg időt spórolhatnak meg az ügyfelek, mivel nem kell a szakértőt kihívni a lakásba, ráadásul ez az új szolgáltatás azt lehetővé teszi, hogy adott esetben hétvégén történjen meg a kárfelmérés.
A K&H Biztosító arra számít, hogy az elkövetkezendő időszakban megnő a videós kárrendezést igénybevevők száma a lakásbiztosítási káreseményeknél. A társaság idén négyezer lakásbiztosításhoz kötődő káreseményt rendezett, ez húsz százalékkal több, mint az előző év azonos időszaka. Idén az átlagos kifizetés 47 ezer forint volt, míg a legmagasabb összeg meghaladta a 35 millió forintot.