A cseppfolyós gáz lehet a közeljövő slágere az energiapiacon. Írtunk arról, hogy az Egyesült Államokban bőséges a termelés, melyből nem csak hogy jut Európának, de alapjaiban változtathatja meg az ellátás struktúráját. Most Magyarországon épül meg az első töltőállomás. Az LNG-állomások létesítésével újabb európai klubba lépünk be: egyre több országban telepítenek ilyeneket.
A Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület (MGKKE) cégei és nagyvállalatai a gázüzemű meghajtás hazai elterjesztésének érdekeltjei, a társaságok között járműgyártó és gázszolgáltató is megtalálható. Közleményükből kiderül: az LNG lényegében minden jelentős szempontból jobb hordozó mint a gázolaj. A cseppfolyósításnak köszönhetően a gáz könnyebben szállítható,
kisebb mértékű a szén-dioxid-kibocsátás a felhasználás során mint a kőolaj-alapú hordozóknál, valamint hajtóanyaga elősegíti a környezet rákkeltő anyagoktól mentesítését.
Az MGKKE bejelentése szerint, néhány éven belül hazánkban négyre, régiós szinten több tucatra is nőhet az LNG-üzemű teherautókat kiszolgáló töltőállomások száma. A közúti fuvarozás hagyományos gépjárművekkel az egyik leginkább környezetterhelő megoldás, a gázüzemű szállítójárművek elterjedésével ez a terhelés jelentősen csökkenthető. Egy tankolással ideális esetben akár 1500 kilométer is megtehető.
Az első töltőállomás létesítése 1,2 millió euróba kerül, ennek a költségnek 85 százalékát az Unió állja. Az egyesület a kormánnyal közösen pályázott az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz nevű alapnál, a támogatásként kapott 30 millió euróból ezek a töltőállomások épülnek meg. A szervezet azt is közölte:
az Unió a 2014-2020-as időszakban komoly összegeket áldoz a közlekedési infrastruktúra fejlesztésére, a gázalapú közlekedés fejlesztése mellett az elektromos töltőpontok kiépítésére is jut.
A további hazai állomások építésekor azt is figyelembe veszik, hogy a töltőállomások helyszínei a transzeurópai közlekedési hálózatba illeszkedjenek.