A bank jelezte a dolgozóknak, hogy érkeznek a dobozok, viszont az alkalmazottak személyre szóló értesítést erről nem kaptak, ezért teljesen ledöbbentek, amikor asztalukon meglátták a berendezést.
A készüléket a Blackburn nevű cég készítette és az állítják, hogy a kütyü nem a dolgozók után kémkedik, hanem a helykihasználás felmérésében segít a menedzsmentnek. Az eszköz hő- és mozgásérzékelővel van ellátva, így pontosan lehet tudni, hogy az egylégterű iroda melyik részében folyamatos a munka, és hol nem.
A Barclays szerint ezzel a módszerrel a cég hatalmas összegeket fog megtakarítani, hiszen így jobb lesz az irodákban helykihasználtság. Decemberben a bank már kiadta egy kormányzati hivatalnak az egyik irodáját, aminek köszönhetően
éves szinten 35 millió fontot tudnak majd megtakarítani.
A befektetési bankok egyébként egyre több eszközt használnak arra, hogy ellenőrizzék dolgozóikat, hogyan és hol töltik munkaidejüket. Nemrégiben a Barclays kifejlesztett egy számítógépes programot, amely megmutatja, hogy pontosan mennyi pénzt hoz egy ügyfélre fordított bizonyos mennyiségű idő.
Ennek segítségével pedig pontosan meg lehet mondani, hogy mennyi időt érdemes fordítani egy adott üzlet megkötésére.
A Bloomberg összeállításából kiderül, hogy több londoni bank is használja már ezt a rendszert, de például a konzervatív brit napilap, a The Daily Telegraph szerkesztőségéből egy nap után eltüntették a dobozokat a helyi újságíró szakszervezet tiltakozása nyomán. Ott az emberek felháborodva panaszkodtak arra, hogy így teljesen megszűnik munkahelyi magánszférájuk, mert a cég minden mozdulatukat figyeli.
A nagyobb befektetési bankok, mint például a JPMorgan Chase, a Goldman Sachs, a Citigroup és a Credit Suisse viszont nem használnak ehhez hasonló berendezéseket.
A Barclays egyébként azt várja az újítástól, hogy irodái kihasználtsága sokkal kedvezőbb lesz, jobban el tudják majd osztani a munkahelyet és éves szinten akár 100 millió fontot is meg tudnak majd spórolni.