Az ötödik generációs testvérpár, Charles és Harry Salmon vezetik a családi vállalkozást, szerintük a bezárás egyik legnagyobb oka a közösségi média elterjedése.
Manapság ahelyett, hogy egy képeslapot adnának fel az emberek, inkább kiteszik a képeket a Facebookra, Instagramra, vagy elküldik a WhatsAppon keresztül.
Ráadásul az emberek rövidebb időre utaznak el, így sokszor hamarabb visszaérnek, mint az elküldött képeslap. Ennek eredményeképpen az üzlet már nem volt életképes – tette hozzá a testvérpár.
A kereskedelmi feltételek egyre növekvő kihívása és a kiadványok piacának jellegére és méretére gyakorolt változás bizonytalanságot eredményezett"
– írták a cég vezetői.
Az évente értékesített képeslapok száma drámaian visszaesett, az elmúlt 25 évben húsz millióról 5 millióra.
Jordan Girardin utazási történész szerint azért jöttek divatba a képeslapok a 19. század végén, mert egyszerűen "szükség volt egy vizuális élményre, az utazás látható promóciójára".
Az olcsó képeslapot, amit csak egy üzenet elküldésére használunk, ma már a közösségi média helyettesíti"
– tette hozzá a történész.
A J Salmon családi vállalkozás, amely eredetileg papíráruházként és általános nyomdatermékeket előállító cégként indult, termékeit mindig a Kent megyében található Sevenoaks-ban nyomtatta. A cég vezetői elmondták, hogy a végleges bezárást - az eladás drasztikusan csökkenése mellett - az is befolyásolta, hogy a család fiatalabb tagjai már nem akartak résztvenni a cég irányításában.