A Charles Schwab jelentése szerint a fiatalok szeretnek olyan dolgokra költeni mint a taxi, a túlárazott kávé és az étteremi étkezés. Az ezredfordulósok 60 százaléka bevallja, hogy több mint 4 dollárt költ kávéra naponta, 79 százalékuk hetente menő étteremben eszik, 69 százalékuk pedig vesz magának olyan ruhákat, amikre nincs szüksége.
A számok sokkal kedvezőbbek, ha az idősebb generációt vizsgáljuk. Például míg az ezredfordulósok fele rendszeresen utazik taxival, addig az X generációnak csak a 29 százaléka teszi ugyanezt, a Babyboomereknek pedig mindössze a 15 százaléka.
A Forbes írásából kiderül az is, hogy történelmileg nézve, a munkanélküliség és a kevesebb fizetés miatt az új generáció részére sokkal kevesebb pénz áll rendelkezésre, ezért jól át kell gondolniuk, hogy mit kezdenek vele.
A megkérdezettek 70 százaléka válaszolta azt, hogy a pénzkereséshez komoly motivációt jelent számukra, hogy finanszírozni tudják a mindennapos közlekedésüket.
Az ezredfordulós generáció a szerzett élmények alapján határozza meg a sikerességét ezért nem meglepő, hogy az élmények finanszírozása rengeteg pénzbe kerül. Sokkal fontosabbak számukra a koncertek, sportesemények és más közösségi események, mint a siker a saját karrierjükben.
Ez természetesen nem jelenti azt, hogy ne lenne fontos számukra a munkájuk, hiszen nagyon elhivatottak, ha a karrierjükről van szó. De már közel sem viszonyulnak úgy az állásukhoz, mint például a Babyboomer generáció, aki akár 20-30 évig is egy munkahelyen dolgozott. A fiatalok körében divatos a job hooping, vagyis inkább gyakori munkahelyváltással találják meg a számukra megfelelő helyet.
A cégeknek is másképpen kell eladniuk az általuk kínált terméket, hiszen a fiatalok inkább élmény orientáltak, és nem a birtoklás vágya ösztönzi őket.
Azt is meg kell érteniük, hogy a fizetés mellett kiemelt fontosságú az ezredfordulós generációnak, hogy munkájukban megtalálják a megfelelő kihívást és boldogságot.
Az Investopedia szerint az életfelfogás között is jelentős különbségek vannak. A fiatalok nem érzik úgy, hogy sikerül annyi idősen saját házat venni, vagy családot alapítani mint a szüleiknek, és ezért teljesen másképp tekintenek az élet különböző szakaszaira. Kevésbé számít nekik a saját autó vagy az ingatlan, ezért inkább Uberrel járnak, és bérelik a lakást.
Az American Institute of Certified Public Accountatns felmérése szerint a legtöbb fiatal ugyanolyan ruhákat és kommunikációs eszközöket (telefont, számítógépet) szeretne, mint barátaik. Ezért van az, hogy e generáció több mint felének kell emiatt még a legalapvetőbb dolgokért is hitelkártyával fizetnie, 25 százalékuk késik a számlák befizetésével, és 50 százalékuk még mindig szülői segítségre szorul, ha a pénzügyeikről van szó.
Még megdöbbentőbb, hogy a felmérésben megkérdezett fiatalok 70 százaléka szerint az anyagi biztonság azt jelenti, hogy be tudják fizetni a számlákat a hónap végén.
Mindemellett a válság után sokan kerültek rossz anyagi helyzetbe, és a dráguló oktatás miatt legtöbbjük már adósággal a zsebében lép ki a nagyvilágba. Az ezredfordulósok 15 százaléka lett munkanélküli a 2008-as válság után. Egy tanulmány szerint, azok, akik munkanélküliek lettek az 1980-as nagy recesszió alatt, a mai napig nem tudtak talpra állni.
A nemek között is megfigyelhető a különbség.
A férfiaknak fontosabb, hogy felvegyék a tempót és tartani tudják a lépést a barátaikkal, míg a nők esetében a megtakarítás nagyobb szerephez jut.
Befektetési területen is hatalmas a szakadék a régebbi és a mostani generáció között. A válság miatt a mai fiatalok kevésbé bíznak a munkáltatójukban, szüleikben, professzoraikban és a pénzügyi tanácsadókban, ha befektetésről van szó, és inkább a saját ösztöneikre vagy barátaik tanácsára hallgatnak. Meglepő, de annak ellenére, hogy ez a generáció a digitális világban nőtt fel, mégis kiemelten fontos számukra, hogy szoros kapcsolatban legyenek azzal, aki a pénzüket kezeli.