Az amerikai tanácsadó vállalat, az Interbrand globális listájában 61 amerikai cég szerepel, ezen belül az első tíz helyből hét jutott amerikainak. Az Apple és a Google mellett a Microsoft, a Coca Cola, az Amazon, a Facebook és az IBM szerepel az első tíz helyen. A hatodik helyet a dél-koreai Samsung foglalja el. Majd a Toyota, a német Mercedes-Benz, a Damiler zárja a top tízes külföldi csoportot.
Az Interbrand adatai szerint az Apple márkaértéke 3 százalékkal 184,15 milliárd, a Google-é 6 százalékkal 141,7 milliárd, a Microsofté pedig 10 százalékkal közel 80 milliárd dollárra emelkedett.
A csúcstechnológiai szektort képviselő cégek együttes márkaértéke 675 milliárd dollárra rúg. Az autóipar a második helyezett 266,8 milliárd dollárral.
Az idei rangsorban a száz vállalat közül 31 tartozik a technológiai vagy autógyártási szektorban.
A legjobban teljesítő cégek közé tartozik az Amazon, az Adobe, az Adidas, a Goldman Sachs és a Starbucks.