A Deliveroo jelentős pénzösszeget különített el egy olyan szolgáltatásra, amelllyel a versenytársai – például a Delivery Hero vagy a Just Eat – nem rendelkezik. A Deliveroo Editions saját konyhai létesítményt épít ki, majd meghívja a helyi éttermeket, hogy onnan működtessenek egy állomást, és az ételt innen szállítják ki.
A konyhai létesítmény pedig minden szükséges eszközzel rendelkezik: szűrők, hűtőszekrények és tűzhelyek.
A központi konyha elképzelése valóban segíthet a helyi éttermek tevékenységében és bővítésében, mivel alacsony kockázattal kínál új bevételszerzési lehetőséget
– ezért is csatlakozott a kezdeményezéshez Dennis Tsakiris a Blu Kouzina görög étterem tulajdonosa Szingapúrban.
Tsakiris étterme a Deliveroo elsődleges élelmiszer-futárszolgálatánál is jelen volt, áprilisban azonban csatlakozott az Editionshöz. A Deliveroo új rendszere, ahol a konyhán direkt az elviteles rendszerre dolgoznak, jelentős költséget takarít meg az éttermeknek, mivel új egységek létrehozása nélkül képesek bővíteni rendszerüket – foglalta össze Dennis Tsakiris.
Ráadásul az éttermek részesülnek a cég közösségi média, informatikai, valamint marketing specializációjából, ami minden étterem számára igen nagy költséget jelentene.
A londoni székhelyű Deliveroo átadja a fogyasztói adatok eredményeit az "Editions" éttermi tulajdonosoknak, akik ezzel tudatosabban készülhetnek új ajánlatokkal, mondta Ashwin Purushottam, a szingapúri különleges projektek vezetője.
A Deliveroo Editions partnerségnek köszönhetően, Tsakiris és lánya egy második termékcsaládot indított el, ami a gabonatálakra összpontosít. Mind az eredeti, mind az új ajánlatra pedig igen erős kereslet mutatkozik, mondta Tsakiris.
Ugyanakkor az új konyhai kiszállítói modellnek máris akadnak versenytársai, Szingapúrban például a Goldman Sachs által támogatott cég, a Food Panda várhatóan hasonló modellt indít.
Purushottam azonban nem aggódik, mivel a Deliveroo új rendszere valódi adatokra épül, míg a versenytársai elméletekre támaszkodnak. Hongkongban pedig a múlt hónapban már meg is kezdte működését a konyhai központ.
A Deliveroo jelenleg mintegy 140 városban működik világszerte. A vállalat bevétele 2016-ban körülbelül 128,56 millió fontra (45,2 milliárd forint) nőtt, de a magas költségek miatt a cég körülbelül 141,04 millió font (49,8 milliárd forint) működési veszteséget termelt a Reuters jelentése szerint.