Ha valaki a kezébe vesz egy pólót, és megnézi a származási helyét, akkor más érzés fogja el akkor, amikor egy Ázsiából érkező ruhadarab van a kezében, mintha egy német póló lenne nála.
Ez az érzés csak attól függ, hogy milyen „Made in” feliratot látunk a címkére írva,
függetlenül bármilyen más minőségbeli különbségtől.
Más szóval ugyanazt a pólót értékesebbnek látjuk akkor, ha „Made in Germany” címke van benne, mintha mondjuk „Made in Bangladesh”.
Bármennyire is furcsa, de ennek az érzésnek is van mérőszáma, az úgynevezett MICI,
amely a „Származási ország index” angol kifejezés (Made-in-country-index) rövidítése.
A statisztikai felmérésekkel foglalkozó Statista oldal 52 országban felvett 43 ezer fős tanulmányából kiderül, hogy ebből a szempontból
a leginkább tiszteletben tartott ország Németország.
Az 49 államot (plusz EU-t) tartalmazó rangsorban épp ezért a németeket vették viszonyítási alapnak, azaz Németország 100 pontos indexszel áll az első helyen, és azt követi a többi nemzet. A felmérésben szereplő országok
lefedik a Föld teljes lakosságának 90 százalékát.
A Visual Capitalist magyarosított grafikája néhány országgal:
A felmérés azért fontos, mert a világ kereskedelmének forgalma 1990 óta ötszörösére nőtt. Bár a globális kereskedelem gyorsulásának köszönhetően egyre könnyebb megismerkedni a legtöbb ország termékeivel, mégis sokan pusztán a származási hely alapján ítélnek.
Az éllovas Németország 13 országban is első lett,
míg kisebb meglepetésre az Egyesült Államok termékei csak a 8. helyre kerültek.
Magyarország az elérhető száz pontból 45-öt kapott, megelőzve például több régiós nemzetet: Csehországot, Szlovákiát, Romániát vagy Ukrajnát.
A rangsor végén öt ázsiai ország áll, a „Made in China” feliratnál csak az iráni termékek az elrettentőbbek.